سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده هرمزگان اجرایی می‌شود



نخستین نشست خبری امور زنان و خانواده استانداری، در سالن اجتماعات این اداره‌کل، برگزار شد.

مریم یگانه، مشاور استاندار و مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری در این نشست خبری به تشریح شرح وظایف و کارنامه دو ساله این نهاد پرداخت. ‌

به گزارش صبح ساحل، یگانه ضمن تبریک هفته دفاع مقدس، گفت: اداره‌کل امور زنان و خانواده استان، در تعامل و هم‌افزایی با سایر دستگاه‌ها و در مسیر سیاست‌گذاری در حوزه زنان فعالیت می‌کند. او مهمترین وظیفه این نهاد را، سازماندهی و جهت‌دهی به تحقیقات در حوزه زنان، برنامه‌ریزی برای فرصت‌های شغلی زنان، نظارت بر کارگاه‌های آموزشی، برنامه ریزی برای کارگروه‌های تخصصی و شناسایی وضعیت زنان استان عنوان کرد.

او  در ادامه این نشست ضمن برشماری از فعالیت‌های انجام شده، گفت: مهمترین اقدامات اداره‌کل امور زنان و خانواده، در دو محور شاخص‌های ملی و استانی انجام شده است. شاخص‌های ملی شامل رهمنودهای رهبر معظم انقلاب، ریاست جمهوری و بر طبق مواد 101 و 102 برنامه ششم توسعه بوده است. اقدامات انجام شده در سطح استان، با رصد مسائل و مشکلات شهرستان‌ها و برنامه‌ریزی برای رفع و پیگیری چالش‌های حوزه زنان انجام شده است.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری در خصوص رونمایی از «سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده هرمزگان»، گفت: این سند در تیرماه امسال رونمایی شد. شیوه‌نامه اجرایی این سند به دستگاه‌های اجرایی مختلف استان ارسال شده که در شش ماهه دوم سال اجرایی می‌شود.

مشاور استاندار درمورد طرح ملی «گفت‌وگو خانواده» گفت: این طرح در دو مرحله در استان اجرا شد. مرحله دوم باتوجه به شیوع ویروس کرونا متوقف شد. این طرح به‌زودی با تثبیت وضعیت این همه‌گیری در استان به اتمام می‌رسد. 

یگانه از انعقاد قرارداد اجرای مرحله جدید طرح «تاب‌آوری زنان و خانواده» در سه شهرستان میناب، قشم و رودان نیز خبر داد. به گفته‌ی او انتخاب این سه شهرستان پس از بررسی‌های انجام شده و رصد مشکلات گروه هدف بوده است. او گفت: برای این طرح، 70 میلیون اعتبار درنظر گرفته شده است که در 10 منطقه این سه شهرستان اجرا می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواه استانداری در ادامه نشست خبری به از جایگاه برتر استان هرمزگان در کشور، در انتصاب مدیران زن خبر داد. به گفته‌ی او درصد انتصاب مدیران زن از 9.1 درصد در سال 96، به 22 درصد در سال 99 رسیده است. او گفت: 8 درصد از 30 درصد مصوب انتصاب مدیران زن در استان، تا شش ماهه پایان سال 99 محقق می‌شود.

مشاور استاندار انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری اقتصادی با بانک و مراکز مالی مختلف را یکی از اقدامات مهم توانمندسازی زنان دانست. او اضافه کرد: راه‌اندازی بازار فروش آنلاین، تفاهم‌نامه با اداره پست، ایجاد بازار مجازی و معرفی زنان کارآفرین از سایر اقدامات این اداره‌کل در زمینه اشتغال زنان بوده است.

او بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی زنان استان نسبت به دو دولت قبل افزایش یافته است گفت: نرخ اشتغال زنان استان 2.5 درصد از میانگین کشوری کمتر است که برنامه‌ریزی شده که این آمار ارتقا پیدا کند. بازاریابی، حمایت از کسب‌وکارهای خانگی و برگزاری دوره‌های آموزشی آنلاین از جمله برنامه‌های آینده این اداره‌کل است.

یگانه در پایان ضمن اعلام تحقق بسیاری از برنامه‌های سند یک‌ساله زنان در استان گفت: بانک اطلاعاتی زنان سرپرست خانوار، توانمندسازی سیاسی زنان، راه‌اندازی بازارچه‌های موقت در شهرستان‌ها از مهمترین برنامه‌های آینده اداره‌کل امور زنان و خانواده استان است. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها