دلیل افزایش قیمت خیار شور چه بود؟



 افزایش قیمت آهن نیز در افزایش قیمت کنسروها همچون کنسرو خیارشور بی‌تاثیر نبوده است. افزایش قیمت بسته‌بندی قیمت اقلام خوراکی مثل خیارشور طی یک هفته هشت درصد گران شده است. طبق گفته فعالان بازار سالانه براساس نیاز مردم 150 تن خیارشور تولید و بسته‌بندی می‌شود و کمبودی در بازار وجود ندارد.اما در چندماه اخیر خیارشور در بازار گران شده است؟

 

به نوشته تجارت نیوز، در همین حال رئیس اتحادیه خواروبارفروشان درباره چرایی افزایش قمیت خیارشور در هفته‌های اخیر به گفت: قیمت خیارشور 700 تا 800 گرمی در واحدهای صنفی خرده فروشی 34 هزار تومان است. در یک هفته اخیر با توجه به افزایش قیمت درهای آهنی کنسروها و همچنین افزایش قیمت تمام شده بسته‌بندی و میزان تورم عمومی جامعه قیمت خیارشور هم طی یک هفته هشت درصد گران شد.

صفر فرهمند جم با اشاره به قیمت انواع خیارشور افزود: خیارشور دبه‌ای هشت کیلویی 140 هزار تومان است. همچنین خیارشور 400 گرمی هم 24 تا 29 هزار تومان است.

از سوی دیگر محمدرضا مرتضوی، رییس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی صنایع غذایی و دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت ایران از افزایش ۱۳۰ تا ۱۵۰ درصدی قیمت مواد پتروشیمی و در پی آن افزایش هزینه‌های بسته‌بندی صنایع غذایی در ماه‌های اخیر خبر داد و به ایسنا گفته است: «وقتی صنایع مادر مثل پتروشیمی، فولاد، برق و غیره به صورت بی‌رویه افزایش قیمت داشته باشند روی صنایع دیگر هم تاثیر می‌گذارد. بنابراین قطعاً یکی از دلایل افزایش قیمت‌ کالاهای مختلف در ماه‌های اخیر همین است و دلیل دیگر هم نوسانات نرخ ارز است.»

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها