رییس شورای شهر بندرعباس:

درخصوص حق و حقوق کارگران شهرداری با کسی شوخی نداریم



صد و نود و سومین جلسه شورای اسلامی شهر بندرعباس با دستور کار ارائه گزارش عملکرد شش ماهه اول سالجاری و برنامه های آتی معاونت خدمات شهری شهرداری بندرعباس برگزار شد.

    

درخصوص حق و حقوق کارگران شهرداری با کسی شوخی نداریم

رئیس شورای شهر بندرعباس با تبریک ۷ مهر سالروز آتش نشان در نطق امروز به موضوع نیروهای شرکتی شهرداری اشاره کرد و گفت: درخصوص تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به قراردادی، با توجه به اینکه نیروهایی با سابقه بالا مشغول کار هستند اما متاسفانه حقوقشان را که بررسی میکنیم دو میلیون و 500 تا دو میلیون و 600 تومان است. فاصله دریافتی شرکت و نیروی شهرداری در حال بررسی است تا ببینم بابت قرارداد هر نفر چقدر دریافت و چه میزان پرداخت می کنند. اگر پیمانکاران کمتر از چیزی که باید را پرداخت کرده و حق و حقوقی از نیروهای شرکتی ضایع شده باشد شورا به شدت برخورد کرده و آن شرکت را عزل خواهیم کرد.

اسلام باوقار افزود: درخصوص حق و حقوق نیروهای شهرداری با هیچ کس شوخی نداریم و پیگیر مسائل هستیم. واقعیت امر این است که این میزان دریافتی حقوق برای کارگران کفاف زندگی را نمیدهد و فاجعه است.

وی اظهار کرد: بخش عظیمی از نیروهای شهرداری شرکتی هستند و اگر ما از حقشان دفاع نکنیم قطعا پیمانکار دلسوزی نمی کند. موضوع حق و حقوق آنها را پیگیری خواهیم کرد و در جلسات آینده اعلام می کنیم.

    

سازمان آتش نشانی بندرعباس با کمبود شدید امکانات رو به رو است

مجید عسکری زاده عضو شورای شهر با قدردانی از زحمات آتشنشانان بندرعباس گفت: سازمان آتش نشانی شهر بندرعباس از نبود یا کمبود امکانات که مهم ترین مشکل آتش نشانی به شمار می رود، رنج می برد.از کمبود لوازم حفاظت فردی آتش نشانی همراه با دستگاه تنفسی که امروز برای هر فرد 90 میلیون تومان است، گرفته تا کمبود ماشین اطفای حریق که مبلغ اولیه برای رفع مشکلات ذکر شده بالغ بر 5 میلیارد تومان است که متاسفانه آتش نشانی به شدت از فقدان و نقص تجهیزات حرفه‌ای رنج می برد.

وی با بیان اینکه از شهردار در خواست دارم برای حل فوری موارد بیان شده منابع به میزان کافی تامین نماید، افزود: این موارد انجام شود تا آتش نشانان از حداقل امکانات جزئی برای خاموش کردن آتش برخوردار شوند،طبق بازدیدی که بنده از مجموعه‌ سازمان آتش نشانی داشته ام وضعیت نگران‌کننده حاکم بر این سازمان به نگرانی دائمی شهروندان از وضعیت ایمنی دامن زده است.سازمان آتش‌نشانی شهر با کمبود شدید تجهیزات و به بروز رسانی وسایل مورد نیاز مواجه است تا سطح ارایه خدمات افزایش پیدا کند.با توجه شرایط نامطلوب اقتصادی حاکم بر کشور و به تبع آن شهرداری جهت تامین اعتبار خودرو‌های امداد و نجات، تجهیزات آتش نشانی و... پیشنهاد می کنم از ظرفیت نمایندگان مجلس، استانداربه عنوان نماینده عالی دولت در استان، شهرداری و سایر نهادی مربوطه استفاده تا اقدامات عملی در زمینه تامین اعتبار انجام شود.

اهالی مسکن مهر به حال خود رها شدند

آبتین امیری عضو شورای شهر بندرعباس گفت: آتش نشانان بندرعباس در حوزه مبارزه با ویروس کرونا سنگ تمام گذاشتند و بهتر است برای نوسازی ناوگان آتش نشانی جلسه ای در شورا برگزار شود.

وی اضافه کرد: وضعیت مدارس، وضعیت خوبی نیست. معلمان و مدیران زیر فشار هستند و فعالیت های آموزش و پرورش رفع تکلیفی است درواقع آموزش و پرورش معلمان، مدیران و دانش آموزان را به حال خود رها کرده است.

امیری افزود: سرانه مدارس ما صفر است. مدیران ما فقط مدیر نیستند فقط برای اینکه بتوانند مدارس را اداره کنند همه کار انجام می دهند از کارهای خیریه تا بنایی و غیره در حالی که مدیران ما باید از مشکلات اجرایی رها شوند و فقط به پرورش بپردازند. این باعث شده مدارس ما در پایین ترین سطح ممکن قرار بگیرند.

وی در ادامه به مشکلات مسکن مهر اشاره کرد و با بیان اینکه اهالی مسکن مهر مشکل دارند، گفت: این مردم به حال خود رها شده‌اند و هیچ متولی ندارند. مسکن وشهرسازی آنها را به حال خود رها کرده است. لازم است اعضای شورای شهر بازدیدی از وضعیت مجتمع های مسکن مهر داشته باشند تا از نزدیک شاهد چالش های مردم باشند و ببینند تعهدات دولت انجام نشده است. وضعیت آسفالت، فضای سبز و غیره در این منطقه جالب نیست. نیاز است شورا یک اقدام ضربتی و جهادی را انجام دهد و از امکانات خود برای تحت فشار گذاشتن مدیران دولتی برای خدماترسانی به این منطقه انجام دهد.

عضو شورای شهر بندرعباس بیان کرد: مسئله کارگران شهرداری اسفبار است. قیمت دلار به ۲۸ هزار تومان رسیده است. کارگران ما چگونه میتوانند با این حقوق زندگی کنند. لازم است با شهردار در این خصوص جلسه داشته باشیم زیرا وضع کارگران شهرداری اصلا مناسب نیست.

امیری در پایان گفت: شورا و شهرداری در حال اتمام است بهتر است شورا مسائل نیمه تمام را در دستور‌کار‌قرار بدهد و منابع اعتباری به صورت واقع بینانه بررسی شود. تا در پایان دوران شورا بتوانیم یک گزارش مثبت به افکار عمومی ارائه دهیم‌.

    

افزایش حقوق کارگران در دستور کار شهرداری

موحدی نژاد معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس گفت: سه سال پیش برنامه های خدمات شهرداری را ارائه دادیم اما آیا برنامه براساس آن چیزی که طراحی شد، انجام شد؟ خیر. زیرا رسیدگی به همه ی مسائل شهر نیاز به همراهی همه دستگاه های اجرایی دارد.

وی افزود: شرایط هفت ماهه اخیر در کشور بسیار مشکل زا بوده که این اتفاق در بخش خدمات شهری بیشتر نمایان بوده است. نوسانات ارز و وضعیت اقتصادی کشور باعث شده چندین پیمانکار درخواست اتمام کار و انصراف بدهند.

موحدی نژاد در تشریح عملکرد این معاونت گفت: در حوزه تنظیف براساس آنالیزی که از سامانه داریم، میزان تولید زباله افزایش پیدا کرده و ساعتی هم که بایستی شهروندان زباله را میگذاشتند بهم ریخته است.

وی با بیان اینکه نظارت مستمر در حوزه تنظیف صورت می گیرد، گفت: به شخصه یک روز در هفته به هرکدام از مناطق برای نظارت برنامه ریزی کردیم.

دغدغه ای که همه ی اعضا شورا دارند بحث حق و حقوق کارگری است امسال کاری که انجام شده از ابتدای فروردین حقوق کارگران براساس طرح طبقه بندی مشاغل شهرداری آنالیز شده است و دو سال سنواتی برایشان پیش بینی کرده ایم و جمع حقوق و مزایا برای سال 99 چیزی حدود 5 میلیون و200 تا 5 میلیون 500 تومان در بخش فضای سبز و تنظیف آنالیزش محاسبه شده است.

   

میزان فاضلاب ورودی به خور گورسوزان غیراستاندارد است

موحدی نژادی با بیان اینکه برای بالا بردن کیفیت کاری در حال طراحی آلبوم پرسنلی برای کارگران هستیم که مشخصات کامل کارگر با کوچه ای که بایستی نظافت شود، مشخص شده است و برنامه ریزی کردیم حضور غیاب کارگران را تحت یک سامانه نرم افزاری صورت بگیرد تا مشکلاتی برای بحث نظافت محلات و معابر نداشته باشیم.

وی گفت: یکی دو ماه اخیر برای تعداد زیادی از بوستان ها اقدام به روشنایی کردیم اما متاسفانه بحث سرقت باعث می شود، هزینه های سرسام آوری تحمیل شود. گاها برای یک پارک ظرف مدت 45 روز حدود سه بار رفع نواقص می کنیم.

وی افزود: در بحث نوار ساحلی در حال نوسازی و بهسازی بعضی از آلاچیق ها و مخازن زباله هستیم و این موضوع یکی از اولویت های شش ماهه آینده است.

معاون خدمات شهری بندرعباس گفت: لایروبی خورها به صورت مستمر در حال انجام است بیشترین مشکل را در حوزه خور گورسوزان داریم زیرا براساس استعلامی که از محیط زیست گرفتیم میزان خروجی از لوله ای که توسط اداره آب و فاضلاب به خور گوسوزان می ریزد اصلا مطابق با استانداردهای زیست محیطی نیست. بخش زیادی از مشکلات خورگورسوزان از پساب است.  رها شدن این پساب لایروبی خورها را مشکل کرده است.شورا حتما در این خصوص با متولیان مربوطه جلسه برگزار کند.

موحدی نژاد در خصوص وضعیت ساماندهی سگ های خیابانی افزود: براساس دستورالعملی که وزارت کشور صادر کرده درخصوص جمع آوری سگ ها یک ستاد تشکیل شده است اما متاسفانه امروز تمام مطالبات از ناحیه شهرداری است. در بودجه سال ۹۹ برای تکمیل مکان نگهداری سگ ها اعتبار در نظر گرفتیم که برنامه شش ماهه تکمیل سایت پناهگاه سگ های بلاصاحب و ساخت کلینیک دامپزشکی است. یک هزار و 477 قلاده سگ در همین شش ماه جمع آوری کردیم. این سگ ها را عقیم سازی میکنیم اما تصمیم برای اینکه بعد از عقیم سازی چه اتفاقی بیافتد به ستاد مربوطه برمی گردد. همچنین با هماهنگی اداره دامپزشکی بحث واکسن ضد هاری در حال انجام است.

    

      معاون خدمات شهری بندرعباس

        

ورودی های شهر بندرعباس ساماندهی می شود

وی با تشکر از همراهی دادستان بندرعباس در موضوعات مختلف گفت: در خصوص ساخت و سازهای با مجوز که ایجاد سدمعبر یا اقدام به ریختن نخاله میکنند ده اکیپ فعال شده که به این موضوع رسیدگی شود.

توقیف عملیات ساختمانی پیمانکاران نسبت به دفع نخاله های ساختمانی در سطح معابر، توقیف خودور های خاطی به منظور تخلیه زباله و نخاله ها ساختمانی در معابر شهری، عدم ممانعت فروش آبزیان به صورت دستفروشی و ساماندهی آنها در بازار جدید و پلمپ انبارهای ضایعاتی غیر مجاز و تشکیل پرونده برای انبارهای ضایعاتی از جمله احکام صادره دادستان بندرعباس بوده است.

معاون خدمات شهری بندرعباس باتاکید بر اینکه در هر سه وروی شهر ضمن اینکه اصلاحاتی در حال انجام است بحث توسعه فضای سبز را هم در دستور کار داریم،گفت: حجم زیادی از نخاله در ورودی های شهر بندرعباس متاسفانه تعدادی افراد خاطی دپو شده و اقدام به تخلیه خاک و نخاله می کنند . در حال حاضر ۶ دوربین ثبت تخلفات در ورودی های شهر برای شناسایی و جلوگیری از این اقدام تعبیه شده است همچنین تابلوهایی با محتوای ممنوعیت تخلیه نخاله نیز نصب شده است.

   

طراحی یک سامانه برای نام گذاری معابر شهر

موحدی نژاد با بیان اینکه سامانه نام گذاری معابر را تامین اعتبار کرده ایم، از طراحی یک سامانه برای نامگذاری معابر کل شهر بندرعباس خبرداد و اضافه کرد: یکی از مشکلات بحث کمبود مخازن زباله است در شش ماهه اول سال ۵۰۰ مخزن در سه منطقه خریداری شده اما هنوز کمبود داریم به همین علت تامین اعتبار لازم انجام شده است و تا پایان سال در سه منطقه تعدادی مخازن با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان خریداری می شود.

وی بیان کرد: در بلوار سید جمال شاهد هستیم در بعضی از مطب ها زباله های عفونی را قاطی زباله های عادی میکنند. مکاتباتی با علوم پزشکی در این خصوص انجام شده است. امیدواریم برای سلامت جان شهروندان هرچه زودتر این موضوع بررسی شود و این افراد زباله های عفونی را جدا سازی کنند.

موحدی نژاد با بیان اینکه در شش ماه اول سال تعداد ۳۴۵ معتاد را جمع آوری کردیم اما ظرفیت کمپ جوابگو نیست، گفت:  در بودجه سال 99 شهرداری یک میلیارد تومان برای ساخت کمپ ماده ۱۶ ایسین پیش بینی شده است.

وی افزود: در حوزه مدیریت صنوف که یکی از دغدغه های جدی است دو زمین در اختیار شهرداری قرار گرفته است 58 هکتار جنوب کشتارگاه و 38 هکتار در ایسین که متاسفانه با این مشکل مواجهه شدیم که اداره راه و شهرسازی از واگذاری زمین و صدور سند ممانعت می کند با پیگیری هایی که انجام شد امروز به مرحله ای رسیدیم که زمین کشتارگاه در حال صدور سند هست.

        

ضد و نقیض های ساماندهی سگ های بدون صاحب

دانش با بیان اینکه شهرداری اختیارات بیشتری به خدمات شهری بدهد، گفت: موضوع زباله دغدغه همه ی اعضا شورا است متاسفانه در این خصوص پیمانکار امروز ناراحت است مردم و شهرداری هم مشکلاتی دارند.

در ادامه دانش به رها شدن نیمه کاره طرح های شهرداری انتقاد کرد و گفت: طرح های شهرداری به جای پیروی از یک برنامه مدون از رفتار اشخاص پیروی میکند . شهردار یک ناحیه طرحی را آغاز می کند و پس رفتن او این طرح رها می شود.

این عضو شورا با تاکید براینکه در بحث زباله های عفونی به افراد خاطی رحم نکرده و جریمه کنید، اضافه کرد: وضعیت اقتصادی کشور باعث شده تا به جایی برسیم که امروز تنها معتادان زباله جمع نمیکنند و بسیاری از مردم که مشکل اقتصادی دارند به این کار روی آورده اند.

نائب رئیس شورا در خصوص صحبت های ضد و نقیض های درخصوص ساماندهی سگ های بدون صاحب، گفت: در فضای مجازی این موضوع با واکنش های زیادی همراه بود و افراد حامی حیوانات انتقاداتی را کردند که طبق آمار شهرداری هزار و 477 قلاده سگ جمع آوری شده است اما طبق گفته محلی ها تنها حدود 200 سگ در پناهگاه وجود دارد.آن هزار و 200 سگ کجاست؟ دو حالت دارد یا پیمانکار برای شما سند سازی کرده است یا سگ های بیچاره را کشته است.

دانش اضافه کرد: ستادی که در این خصوص تصمیم میگیرد چقدر کارشناس این کار است که آیا اطلاعات کافی دارد؟ سگی که واکسن زده و عقیم می شود اگر رها نشود وحشی می شود و شهرداری و پیمانکار نمیتواند نگه کند. شما ببینید ترکیه به عنوان یک کشور مسلمان، سگ ها را واکسن میزند، عقیم میکند و پلاک سازی کرده و رها میکند. این ستاد چطور نتوانسته رها کند . خواهشمندیم موضوع سگ های بلاصاحب با نگاه انسانی جلو رود.

   

وظیفه شهرداری توجه به خدمات شهری است

حیدری زاده عضو شورا و رئیس کمیسیون خدمات شهری گفت: هیچ گاه شهرداری ها متولی ساختن نبودند و وظیفه اصلی شهرداری ها نگهداری از شهر است اما متاسفانه امروز در مسیر اشتباه هستیم و فقط برای رفاه بیشتر مردم در حال ساخت پل هستیم. همین موضوع باعث شده خدمات شهری را رها کنیم و پل و خیابان درست کنیم. وظیفه شهرداری توجه به خدمات شهری ست که باید ارائه دهد. امروز اگر شهرداری بندرعباس میخواهد حرفی برای گفتن داشته باشد باید معاون خدمات شهری، معاون یک بوده و همه ی اختیارات را داشته باشد اما چنین وضعیتی نیست و به معاونت خدمات شهری به عنوان معاون هزینه ای نگاه می کنند.

وی با بیان اینکه خدمات شهری روزانه باید انجام  شود، اظهار کرد: کار خدمات شهری هرروز تکرار می شود و این تکرار جزء ماهیت و ذات خدمات شهری است. روزانه باید کار انجام شود تا به رفاه و رضایتمندی نسبی دست پیدا کنیم. به نسبت گذشته وضعیت خدمات شهری بندرعباس خوب است اما مطلوب نیست زیرا خدمات رسانی کافی نیست.

حیدری زاده  گفت: زمانی که به شهرستانی می روید وضعیت سرویس های بهداشتی آن شهر، ارزیابی مردم از عملکرد شهرداری را منجر می شود. آیا واقعا ما راضی هستیم؟ شما خودتان از وضعیت سرویس های بهداشتی شهر راضی هستیدکه مسافر راضی باشد.

وی افزود: در سطح شهر ۵۰۰ سرویس بهداشتی داریم که ساماندهی آن نیازمند یک پیمانکار مجزا است. اینها برای شهرداری زشت و زننده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر در پایان گفت: ما با دو معضل مواجهیم یکی تداخل وظایف سیستم شهرداری و دیگریر عدم پوشش کمبودها است. تمام کمبودها را گردن خدمات شهری می اندازیم اما معاون خدمات شهری را برای تصمیم گیری آزاد نگذاشته ایم.

 

 

 

منتشر شده: 1
کارمند شهرداری
۶ مهر ۱۳۹۹
حقوق ما که تو مناطق کاریم دو میلیون و سیصد هست تازه الان میخوان اضافه کار ما رو کمتر کنن چون نمیخوان حقوق ما بالاتر بره تو سال ۹۹
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها