اینترنت سامانه شاد رایگان نیست، فقط تخفیف دارد



وزیر آموزش و پرورش از پیگیری تحقق وعده رایگان شدن سامانه شاد خبر داد.
 
به گزارش صبح ساحل، وزیر آموزش و پرورش درباره ایرادات وارد بر سامانه شاد و نارضایتی خانواده‌ها و والدین از کُند بودن شبکه شاد گفت: این اشکال یا ناشی از ابزار مورد استفاده نرم‌افزار بوده یا مربوط به زیرساخت‌ها، اینترنت و پهنای باند است.

محسن حاجی میرزایی در ادامه افزود: همکاران خود را مأمور کرده‌ایم که اشکالات مختلف شاد را جمع‌‎آوری کنند و در این ارتباط با مجموعه‌های مرتبط برای حل مسائل و مشکلات در حال رایزنی هستیم.ما در حال حاضر حدود ۱۱۰ هزار مدرسه در سراسر کشور داریم که بیش از ۵۵۰ هزار کلاس دارند و در برخی از روزها بیش از هزار ارتباط زنده بر بستر شاد انجام می‌‎شود. ممکن است حجم انبوه ارتباطات ایراداتی را در حوزه عملیات به وجود آورد، ولی همه تلاش ما این است که این ایرادات در اسرع وقت برطرف شود.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که چرا همچنان هزینه حجم مصرفی اینترنت در سامانه شاد رایگان نشده است، گفت: وزارت ارتباطات در این زمینه قول رایگان شدن حجم مصرفی اینترنت نرم‌افزار شاد را داده است و آموزش و پرورش تحقق این وعده را حتما پیگیری خواهد کرد.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش پیشتر در مورد هزینه اینترنت برنامه شاد گفته بود که نتایج مذاکرات برای کاهش هزینه‌ها در اینترنت شاددر حال انجام است،  اینترنت شاد رایگان نیست و برای استفاده از اینترنت ثابت، آبونمان ماهانه تعیین شود که هنوز هزینه آن مشخص نیست، اما رقم آن بسیار اندک خواهد بود.

حبیبی بیان کرد: برای استفاده از شاد از طریق اینترنت ثابت دیگر میزان مصرف تعیین کننده نیست و دانش‌آموزان و معلمان هر چقدر از شاد استفاده کنند، آبونمان ماهانه را پرداخت می‌کنند.

وی افزود: هزینه استفاده از اینترنت همراه برای سایت‌های داخلی یک سوم است و هزینه شاد هم برای معلمان و دانش‌آموزان یک سوم خواهد بود این اینترنت فقط برای استفاده از بستر شاد است و در صورت استفاده از نرم‌افزار‌های دیگر نرخ اینترنت به شیوه معمول برای آن‌ها محاسبه خواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها