امارات جنگنده‌های اف-۳۵ خریداری می کند



شبکه ۱۲ اسرائیل اعلام کرد، طبق ارزیابی‌های رژیم صهیونیستی طی هفته‌های آتی تا پایان ماه نوامبر قرارداد فروش جنگنده‌های اف-۳۵ میان آمریکا و امارات به امضا خواهد رسید.

 

به گزارش صبح ساحل، این شبکه اعلام کرد، رژیم صهیونیستی عقیده دارد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا توافقنامه‌های بیشتری با دیگر کشورهای عربی امضا خواهد کرد و به همین دلیل تلاش دارد حتی اگر نتوانست مانع شود دست‌کم کیفیت سلاحی که فروخته خواهد شد را کاهش دهد و لایحه جبران خسارت را تهیه کند؛ لایحه‌ای که آمریکایی‌ها بلافاصله پس از امضای قرارداد فروش جنگنده‌های اف-۳۵ آن را دریافت خواهند کرد.

به نوشته ایسنا، بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اخیرا از سفر واشنگتن بازگشت. او در این سفر تلاش کرد روی حفظ برتری کیفی رژیم کار کند زیرا اسرائیلی‌ها تلاش دارند در توافق بین آمریکایی‌ها و اماراتی‌ها تاثیرگذار باشند تا بفهمند دقیقا چه چیزی به اماراتی‌ها فروخته خواهد شد، در این جنگنده پیشرفته چه سامانه و ساختاری استفاده خواهد شد و چه زمانی به دست نیروی هوایی امارات خواهد رسید.

ارزیابی رژیم صهیونیستی این است که این جنگنده‌ها پس از حداقل پنج سال تنها در اختیار امارات قرار خواهد گرفت.

شبکه ۱۲ اسرائیل اعلام کرد، این رژیم در آستانه یک دوره جدید قرار دارد و پیش بینی می‌شود در این دوره جدید با تعدادی از کشورهای منطقه روابطش را رسمی کند و بعد از امارات و بحرین به نظر می‌رسد سودان، عمان و چاد و شاید عربستان به قطار عادی سازی روابط بپیوندند و ترامپ هم به شدت تلاش دارد قبل از برگزاری انتخابات آمریکا در ماه نوامبر پرونده‌های سازش را مختومه کند.

نتیجه این اقدامات شروع رقابت مجهز شدن به تسلیحات در منطقه خواهد بود که برای رژیم صهیونیستی در کوتاه مدت تبعات کم و در دراز مدت تبعات زیادی را به دنبال خواهد داشت.

باید گفت که: جنگنده های اف-۳۵ هواپیماهایی تک‌سرنشین و تک‌موتوره هستند که در وهلهٔ اول برای مأموریت‌های هجومی هوا به سطح طراحی شده اما توانایی انجام مأموریت‌های شناسایی و دفاع هوایی را نیز دارد.در سه مدل طراحی شده اند و اکنون در اختیار سپاه تفنگداران دریایی ایالات متحده آمریکا قرار دارند. 

پروژه طراحی و تولید اِف-۳۵ بزرگترین و پرهزینه‌ترین در نوع خود در تاریخ نظامی جهان است.در حال حاضر ارتش اسراییل و بریتانیا چند فروند آن را در اختیار دارندو علاوه بر اسرائیل و بریتانیا؛ ژاپن، کره جنوبی، ترکیه و ایتالیا هم از آمریکا اِف-۳۵ خریداری کرده‌اند.

منبع:ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها