مرکز مردم شناسی خلیج فارس در قشم افتتاح شد



مرکز مردم شناسی خلیج فارس در روستای سلخ شهرستان قشم به صورت ویدئوکنفرانس با دستور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افتتاح شد.

 

به گزارش صبح ساحل، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: مرکز مردم شناسی و میراث ناملموس خلیج فارس در روستای سلخ جزیره قشم به عنوان یکی از طرح‌هایی که با استاندارد‌های سازمان جهانی گردشگری UNWTO مطابقت دارد در نخستین روز از هفته جهانی گردشگری و توسعه روستایی به بهره‌برداری رسید.
مؤمنی افزود: این موزه ۱۰۰ متر مربع است که بیش از ۱۱۰ قلم اشیای سنت‌های محلی، پوشاک، ابزار آلات موسیقی محلی و همچنین وسایل زندگی مردم در آن قرار دارد.
وی گفت: در این موزه مکانی هم برای اجرای آئین‌های کهن مردم جزیره همچون زار، نوروز صیاد و رزیف منظور شده و اتاقی برای نمایش وسایل و ابزار آلات موسیقی مربوط به این مراسم‌ها تجهیز شده است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: در نخستین روز هفته گردشگری، اقامتگاه بومگردی شُو نِشین در روستای دفاری جزیره قشم با اعتبار۴۰ میلیارد ریال، در زمینی به مساحت ۲ هزار متر مربع به بهره برداری رسید.
حمیدرضا مؤمنی گفت: اقامتگاه بومگردی شُو نِشین بر اساس استاندارد‌های جهانی، با ظرفیت ۶۰ نفر اقامت شبانه و یک رستوران با ظرفیت ۳۳ تخت به بهره‌برداری رسیده است.
وی افزود: این مجتمع با اشتغال ۱۶ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم، رشد و توسعه روستایی و مهاجرت معکوس را رقم می‌زند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: ۶۶ اقامتگاه بومگردی هم اکنون در جزیره قشم فعالیت می‌کنند که با راه‌اندازی ۱۱ اقامتگاه بومگردی روستایی جدید تا پایان سال این رقم به ۷۷ عدد می‌رسد.
مؤمنی افزود: امروز همچنین عملیات ساخت طرح مجتمع اقامتی تفریحی سه هکتاری با سرمایه گذاری بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال در ساحل جنوبی جزیره قشم آغاز شد.
وی گفت: مجتمع اقامتی و تفریحی باب البحر با مشارکت بخش خصوصی و زیربنای هفت هزار و ۷۸ مترمربع در مدت زمان ۳۰ ماه ساخته می‌شود.
حمیدرضا مؤمنی افزود: این مجتمع ۶۶ واحدی با ظرفیت ۲۶۴ تخت و اشتغال ۱۷۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم می‌تواند گام مهمی در اشتغال، توسعه فرهنگی و گردشگری قشم دارد.
وی گفت: بیش از ۹ هزار و ۲۰۰ تخت در صنعت هتلینگ جزیره وجود دارد که تا پایان سال هزار و ۱۰۰ تخت به آن افزوده می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها