معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش:

بیش از ۷۰ درصد ظرفیت اماکن اقامتی کیش در دوران کرونا تکمیل بود



معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش گفت: در شش ماه گذشته به طور میانگین ۷۳ درصد از ظرفیت اماکن اقامتی کیش تکمیل بوده است، در حالی که طبق آمار، تنها ۲۰ درصد ظرفیت گردشگری دنیا در شرایط کرونا فعال است.

به نوشته ی ایرنا، «خسرو نشان»، معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش  در  مراسم تقدیر از فعالان بخش گردشگری کیش با اشاره به چهلمین سال نام گذاری هفته گردشگری گفت : اگر پایه گذاری سنت انتخاب شهر نمونه در حوزه گردشگری کشور انجام شود، کیش می تواند شهر برتر گردشگری کشور باشد .

خسرو نشان افزود: در شرایطی که طی ماه های اخیر بخش گردشگری کشور با بحرانی به نام کرونا مواجه شد ، کیش با همت والای فعالان گردشگری توانسته است از این شرایط به سلامتی عبور کند.

وی اعلام کرد : طبق آمار ، تنها ۲۰ درصد ظرفیت گردشگری دنیا در شرایط کرونا فعال است و خوشبختانه در شش ماه گذشته ، به طور میانگین ۷۳ درصد از ظرفیت اماکن اقامتی کیش تکمیل بوده و این نشان دهنده قوت قطب گردشگری کشور یعنی جزیره کیش است.

وی همچنین با اشاره به شعار امسال تحت عنوان “توسعه روستایی و گردشگری” افزود: خانه بومیان کیش و روستای باغو دو تجربه موفق در زمینه بوم گردی و گردشگری روستایی در کیش هستند که با همکاری فعالان این بخش به نتایج مطلوبتری نیز در این زمینه دست می یابیم.

«مسیح الله صفا» ، رئیس جامعه هتلداران کیش نیز در این مراسم با اشاره به اینکه امروزه گردشگری در دنیا به یک هنر تبدیل شده است و جزء سه صنعت برتر دنیا است، از شرایط هتل های جزیره کیش در زمان شیوع ویروس کرونا و رعایت کامل پروتکل های اعلام شده توسط شورای سلامت کیش قدردانی کرد و گفت: گردشگری صنعتی زودبازده و ثروت ساز است و توجه بیشتر دولتمردان به این صنعت موجب رونق چشمگیر اقتصادی در کشور خواهد شد.

همچنین پس از این مراسم، "پروژه گردشگری روستایی تک بادگیر "با حضور معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش به طور رسمی افتتاح شد.

گفتنی است سازمان جهانی گردشگری امسال(۲۰۲۰) با انتخاب شعار " گردشگری و توسعه روستایی" بر توانایی منحصر به فرد بخش روستایی در ایجاد توسعه اقتصادی و تمرکز زدایی از شهرهای بزرگ، تاکید کرده است.

امروزه گردشگری روستایی به یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی در بسیاری از کشورهای جهان تبدیل شده است و دولت‌ها سیاست‌های مختلفی را به منظور توسعه‌ی گردشگری روستایی در مقیاس‌های گوناگون، از سطوح محلی تا سطح ملی به‌کار گرفته‌اند.

  

 

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها