بیماران قلبی - عروقی بیشتر در معرض ابتلا به کرونا هستند



سخنگوی وزارت بهداشت دکتر لاری گفت :مبتلایان به بیماری‌های قلبی و عروقی بیشترین میزان مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ را در کشور دارا هستند و حدود نیمی از بستری شدگان کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور، دارای حداقل یک بیماری مزمن هستند.

 

به گزارش صبح ساحل، دکتر لاری افزود: تعداد موارد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه در این گروه از بیماران بیش از سایرین است و این گروه در معرض خطر بیشتر مرگ و میر ناشی از کرونا قرار دارند. حال در میان مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای، مبتلایان به بیماری‌های قلبی و عروقی بیشترین میزان مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ را در کشور دارا هستند.

وی در ادامه گفت:با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا در کشورمان، رعایت جدی‌تر و دقیق‌تر پروتکل‌های بهداشتی از سوی افراد مبتلا به بیماری های مزمن به ویژه مبتلایان به بیماری‌های قلبی و عروقی، دارای اهمیت دوچندان است. امروز ۲۹ سپتامبر و هشت مهر ماه مصادف با روز جهانی قلب است که فرصت مغتنمی برای ایجاد حساسیت و آگاهی بیشتر در جهت اصلاح شیوه‌های نامناسب زندگی و تشویق به در پیش گرفتن روش زندگی سالم‌تر است تا از این طریق تا حد امکان از خطر بیماری‌های قلبی و عروقی کاسته شود.

فوق تخصص بیماریهای قلب و عروق «محمدرضا محمدحسنی» با بیان اینکه بیشترین علت مرگ در بیماران کرونایی، گرفتاری ریه است، تصریح کرد: ویروس کووید ۱۹ می تواند مغز، قلب، کلیه را هم درگیر خواهد کرد، درگیر شدن قلب با ویروس کرونا می تواند باعث آریتمی (اختلال ریتم قلبی) شود که خود این آریتمی هم می تواند بسیار خطرناک باشد بنابراین قلب یکی از اعضای هدف کرونا ویروس است.

محمدحسنی گفت: بر اساس آمارهای بدست آمده مشخص شد که از هر ۵ مریض کرونا یک نفر دچار آسیب قلبی شدید می شود. ضربان قلب این بیماران می تواند دچار آریتمی یا بی نظمی شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها