مراسم افتتاح ساخت فاز نهایی «موزه آینده» در دوبی انجام شد ؛ ساختمانی با کلمات ناشناخته


نویسنده: سامیه طهورنیان

 «شیخ محمد بن راشد»، معاون رئیس دولت و حاکم دوبی، در این مراسم و برای نظارت در آغاز مرحله نهایی ساخت این موزه شرکت کرد و شاهد نصب قطعه نهایی نمای سازه شد.
به گزارش سرویس خلیج فارس صبح ساحل و به نقل از «نشنال دوبی»، شیخ محمد بن راشد شب گذشته، در توییتر خود اعلام کرد: «با مساحت 30 هزار متر مربع، هفت طبقه بدون ستون و ارتفاع 77 متری، هزاروبیست‌وچهار صفحه بدنه ای که به عربی نوشته شده، این ساختمان ساخته شد».


او افزود که این ساختمان به زبان عربی صحبت می‌کند و اصالت عربی مان را با آرمان های جهانی ما ترکیب می کند. ساختمان موزه آینده دوبی با تسهیلات 500 میلیون درهمی، ساخته شده و یکی از شگفت انگیز ترین جاذبه های شهر دبی است. این پروژه که توجه همگان را به خود جلب کرده است از دوهزار و 400 قطعه فولادی با تقاطع‌هایی مورب تشکیل‌ شده است.

  

 

  

در طراحی نمای بیرونی این موزه 78 متری نیز خطوط و نوشته‌هایی عربی به چشم می‌خورد که حس کنجکاوی هر بیننده‌ای را برمی‌انگیزد. نکته جالب این است که هنوز مفهوم این کلمات ناشناخته باقی‌ مانده است و معنی آن را طراحان فاش نکرده‌اند. فضای بیرونی این ساختمان در شب به‌وسیله چراغ‌های اِل‌ای‌دی (LED) روشن می شود.
همچنین این ساختمان، مجهز به سیستم‌های پیشرفته کنترل ساختمان و سیستم بازیافت آب شیرین است و نیاز انرژی خود را از طریق پنل های خورشیدی که در بیرون ساختمان تعبیه‌شده است تأمین می‌کند. بازدیدکنندگان موزه می‌توانند حین بازدید از موزه، وسایل نقلیه برقی خود را نیز شارژ کنند. در کل طراحی به صورتی بوده است که بر پایداری تأکید داشته است.
مسولان دبی تصمیم دارند این شهر را تبدیل به مرکز صنایع نوآورانه و مخصوصا مرکز توریسم فرهنگی جهانی تبدیل کنند. در نتیجه گسترش فرهنگ و هنر از اهمیت بالایی نزد آن‌ها برخوردار است. انتظار می‌رود در رویداد Dubai Expo 2020 موزه آینده دبی مهم‌ترین سازه‌ای باشد که به بررسی آن پرداخته می شود. 

 

    

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها