سازمان جهانی بهداشت:

از هر 10 نفر یک نفر احتمالا به کرونا مبتلا شده‌ است



یک مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد تخمین‌ها نشان می‌دهد تاکنون 10 درصد جمعیت جهان یعنی از هر 10 نفر یک نفر احتمالا به کرونا مبتلا شده‌ است.

 

به گزارش صبح ساحل، رئیس امور اضطراری سازمان جهانی بهداشت گفت تخمین ها نشان می‌دهد تقریباً یک نفر از هر ۱۰ نفر در سراسر جهان ممکن است به کرونا مبتلا شده باشند.

به گزارش روزنامه «واشنگتن پست»، «مایکل رایان» امروز دوشنبه در نشست ۳۴ نفره هیئت اجرایی این سازمان که بر روی «کووید-۱۹» متمرکز بود، گفت آمار در مناطق شهری و روستایی و بین گروه‌های مختلف متفاوت است اما در نهایت این به معنای آن است که جمعیت زیادی از جهان همچنان در خطر هستند.

این تخمین که بر اساس جمعیت ۷.۶ میلیاردی کنونی جهان زده شده، به این معناست که بیش از ۷۶۰ میلیون نفر به کرونا مبتلا شده‌اند؛ این آمار از آمار بیش از ۳۵ میلیون نفر تایید شده مبتلایان به کرونا در جهان که سازمان جهانی بهداشت و دانشگاه «جانز هاپکینز» آن را اعلام کرده، بسیار بیشتر است.

پیش از این هم کارشناسان هشدار داده بودند که شمار موارد تایید شده مبتلایان در جهان بسیار کمتر از آمار واقعی آن در جهان است.

 

کاهش 55 درصدی رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور

در ایران اما آمار شیوع کرونا بسیار افزایش یافته است یکی از فاکتورهای مهم و قاعدتا تاثیرگذار در چندماه اخیر، سفرها بوده‌اند؛ سفرهایی که با حجم قابل توجه به نقاط مختلف کشور صورت گرفته و در بسیاری موارد هم پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشده است. یکی دیگر از عاملی که در تغییر روند بیماری نقش داشته کاهش 55 درصدی رعایت پروتکل های بهداشتی در این کشور است.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیشتر اعلام کرده بود که  در هر ۱۳ دقیقه یک نفر بر اثر کرونا در کشور فوت می کند و هر ۳۳ ثانیه یک نفر در ایران به بیماری کووید۱۹ مبتلا می شود.

وی افزود: اگر فرد مبتلا به کرونا هیچ نکته‌ای را رعایت نکند در یک ماه ۴۳۰ نفر را آلوده خواهد کرد.

از واکسن کرونا چه خبر؟

در ایران تلاش برای ساخت و پیش خرید واکسن کرونا همچنان ادامه دارد. معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دکتر رضا ملک زاده با تاکید بر اینکه ساخت واکسن کرونا هنوز نیاز به زمان دارد، گفت: به نظر می‌رسد در مورد تولید واکسن تا یک سال آینده و داروهای کرونا هم تا حدود پنج ماه آینده اتفاق جدی رخ ندهد.

وزیر بهداشت سعید نمکی چندی پیش از خرید واکسن کرونا از کشور های مدعی ساخت واکسن خبر داد.

از سوی دیگر روسیه توانسته واکسن دوم کرونا را نیز تولید کند، تاثیرگذاری این واکسن تایید شده و این واکسن فرد را تا 6 ماه از ابتلا به کرونا به محافظت خواهد کرد، این در حالی است که محققان علوم پزشکی در انگلیس بر این باورند که بعید است واکسن کرونا باعث جلوگیری از ابتلای افراد به کرونا شود و تنها باعث کاهش عوارض این بیماری می شود.

شرکت بیوتکنولوژی ژاپن یکی دیگر از مدعیان ثبت واکسن کرونا در جهان شد و گفت: واکسن ژاپنی تولید شده می تواند باعث سرکوب و کنترل بیماری کرونا شود و این واکسن در مرحله تولید قرار دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها