تولد 13 دختر و 8 پسر در یک شیف کاری 12 ساعته در میناب



به گزارش صبح ساحل، رئيس بيمارستان حضرت ابوالفضل (ع) ميناب از 21مورد زايمان موفق در زايشگاه ميناب خبر داد و گفت: از ساعت 19:30 يكشنبه شب تا ساعت 7:30 دقيقه صبح روز دوشنبه تاريخ 14 مهرماه يكهزارو سيصد نود و نه در يك شيفت شبكاري 12 ساعته براي نخستین بار در هرمزگان شاهد 21 زايمان در يك شيفت شبكاري بوديم.

دكتر محمد مورخ با اشاره به پذیرش 70 نفر بصورت سرپایی و بستری در زایشگاه بیمارستان میناب افزود: تا كنون اين حجم از زايمان در ميناب و استان كم سابقه بوده كه در هر 35 دقيقه يك زايمان انجام شود چه بسا در بسياري از مراكز استانها اين حجم از زايمان در يكماه انجام مي شود.

وی ابراز کرد: از تعداد 21 زايمان انجام شده 14 مورد به صورت طبيعي (NVD) و 7 مورد زايمان به صورت سزارين كه 4 مورد از آن داراي سزارين هاي قبلي بوده كه عمل هاي انجام شده سزارين توسط دكتر نرگس قاسمي متخصص زنان و زايمان انجام شد از اين تعداد زايمان 13 نوزاد دختر و 8 نوزاد پسر متولد شدند كه همگي با سلامت کامل در بخش جراحي زنان در كنار مادران خود هستند.

سميره خادمي كارشناس پرستاري و مسئول بخش جراحي زنان گفت: از آنجائيكه حجم مراجعات زايماني به بخش جراحي زنان در دو سه روز گذشته زياد بود اقدام به زدن تخت هاي اكسترا (مازاد بر استاندارد)بيش از 10 تخت بوديم و همچنين شيفت هاي مازاد به پرسنل را افزايش داديم تا بتوانيم جوابگوي اين حجم از مراجعات باشيم.

دكتر مورخ ضمن تشكر و قدردانی از پزشكان زنان و زايمان و ماماها، ام البنين خادمي، اسماء نگهبان، فاطمه دانايي نژاد، سيده فخريه موسوي، رحيمه اسدي، هانيه يزدان پناه، نرجس احمد زاده و صديقه خرمي که در طول اين مدت خصوصا ماماهاي شيفت 12 ساعته شبكاري شب گذشته توانستند بدون وقفه اين حجم از ارائه خدمات با كمترين خطا داشته باشند؛ برای آنان آرزوي موفقيت طول عمر و سلامتي از خداوند منان خواستار شد.

منتشر شده: 1
م
۱۴ مهر ۱۳۹۹
خسته نباشید کادر پزشکی
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها