سپاه مسئولیت ساخت روستا برای سیل زدگان بشاگرد را عهده‌دار شد



سیل دی ماه 98، بیش از 150 خانوار را در منطقه زاچ و داربست آواره کرد. این 105 خانوار که بیش از 700 نفر بودند در این مدت در دشت «بیرکَلمی» با کمترین امکانات و به سختی روزگار می گذراندند. پس از گذشت ده ماه از سیل ویرانگر گفته می شود قرار است خانه های مردم زاچ و داربست ساخته شود.
به گزارش صبح ساحل، سرپرست اداره کل امور روستایی و شورا‌های استانداری هرمزگان با اعلام این خبر گفت: بر اساس تصمیم شورای برنامه ریزی استان، خانه‌های اهالی روستای زاچ و داربست در دشت بیرقلمی تحت عنوان شهرک شهید قاسم سلیمانی ساخته و به آن‌ها خدمات ارائه می‌شود.

امیر حبیبی افزود: در جلسه دیروز که با حضور مدیران دستگاه‌های زیرساختی استان در مکان ساخت این روستا برگزار شد، تسریع در عملیات ساخت سیل بند در محل جدید روستا، قطعه بندی و واگذاری زمین‌ها در قطعات ۵۰۰ متری به مردم و اعطای انشعاب برق به صورت قانونی به هر قطعه زمین به تصویب رسید.
به گفته حبیبی، مقرر شد این اقدامات حداکثر تا ۲۰ روز آینده انجام شود.
وی افزود: مهندسی نیروی دریایی سپاه مسئولیت ساخت این روستا را به عهده دارد و بنیاد مسکن نیز ۲۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۵۵۰ میلیون ریال تسهیلات بدون سود برای ساخت هر واحد مسکونی اختصاص داده است.

سرپرست اداره کل امور روستایی و شورا‌های استانداری هرمزگان گفت: ظرف یک هفته دیگر نیز یک کانکس مجهز خانه بهداشت و یک کانکس نیز از طرف نوسازی مدارس برای برقراری کلاس‌ها در این روستا بصورت موقت مستقر می‌شود.
به گفته حبیبی، طرح تفکیکی روستا توسط بنیاد مسکن آماده شده و زمین‌ها به صورت بلوک‌های ۵ تا ۶ قسمتی واگذار می‌شوند.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها