اگر رئیس جمهور به پیشنهاد کارشناسان اقتصادی گوش می‌داد، دلار ۴۲۰۰ تومانی تا به امروز تداوم نداشت



به گزارش صبح ساحل،‌ احمد عزیزی مدیرعامل اسبق بانک ملی و مشاور رئیس کل سابق بانک مرکزی در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور مبنی بر این‌که کارشناسان به جای انتقاد کردن راه حل بدهند اظهار داشت: به نظر می رسد رئیس جمهور از بیان این حرف‌ها مزاح کرده است. گویا آقای روحانی فراموش کرده اند که دولت در ۷ سال گذشته کمتر به نقد ناقدان و ناصحان توجه کرده است، و گرنه شاهد بوده ایم دولت نه تنها به بسیاری از راه حل‌هایی که در خیلی از مقاطع زمانی وجود داشته بی توجه بوده بلکه در بسیاری از مواقع بر عکس و برخلاف آن پیشنهادات نیز حرکت کرده است.

وی بیان کرد: نمونه بارز این موضوع را می توان ماجرای ارز ۴۲۰۰ تومانی دانست که بعد از ماه‌های اولیه به صورت قطع هیچ مدافعی در بین ناصحان و ناقدان نداشت اما علی رغم گذشت بیش از دو سال از آن تاریخ هنوز این سیاست از سوی دولت ادامه دارد. این قبیل موارد در دولت کم نبوده است.

مشاور رئیس کل سابق بانک مرکزی گفت: مشکلی که در همه دولت از جمله دولت یازدهم و دوازدهم به صورت نهادی وجود داشته این است که ما توقع داریم نظرات کارشناسی بدون این‌که اطلاعات کافی در اختیار کارشناسان باشند ارائه شود در حالی که این کار عملا ممکن نیست. 

مدیرعامل اسبق بانک ملی افزود: بانک مرکزی در حال حاضر عملا اطلاعاتش را منتشر نمی‌کند. یعنی این اطلاعات یا دیرهنگام منتشر می شود یا کلا منتشر نمی‌شود. در حالیکه همان اطلاعات در اختیار مسؤولان دولتی قرار دارد اما در اختیار کارشناسان نیست. طبیعتا بدون این‌که این اطلاعات در اختیار ناقدان و کارشناسان باشد نمی‌توان انتظار بررسی و انتقاد صحیح داشت چرا که اصولا این کار غیر ممکن است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها