توقیف یک فروند موتور لنج بزرگ پاکستانی حین خروج از مرز‌های آبی کشور



فرمانده مرزبانی استان هرمزگان از توقیف یک فروند موتور لنج بزرگ متعلق به کشورهای همسایه در آب های بندرجاسک و دستگیری ۱۰ نفر خدمه آن خبرداد.

به گزارش صبح ساحل، سردار حسین دهکی  صبح امروز(۲۲ مهرماه) در جمع خبرنگاران، با اعلام این خبر، اظهار کرد: در اجرای فرامین مقام معظم رهبری با توجه به پیامدهای مخرب و تاثیرگذار پدیده قاچاق بر اقتصاد کشور، برخورد قاطع با باندها و شبکه های سازمان یافته قاچاق کالا و ارز به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی یک فروند موتور لنج بزرگ پاکستانی با ظرفیت بارگیری نیم میلیون لیتر سوخت به صورت غیر قانونی وارد مرزهای آبی کشور در استان هرمزگان شده و پس از بارگیری مقادیر زیادی گازوئیل حین خروج از مرزهای آبی کشور توسط مرزبانان همیشه بیدار و آماده پایگاه دریابانی جاسک طی عملیاتی ضربتی توقیف شد.

فرمانده مرزبانی استان هرمزگان با اشاره به انهدام باند قاچاقچیان سوخت تصریح کرد: مرزبانان جاسک پس از بررسی لنج توقیفی، تعداد یک هزار بشکه ۲۰۰ لیتری و ۲۰۰ مخزن یک هزار لیتری آغشته به سوخت و تعداد ۱۰ دستگاه پمپ روبین مخصوص تخلیه و بارگیری سوخت قاچاق و تعداد ۳۰۰ بشکه ۲۰۰ لیتری حاوی گازوئیل قاچاق کشف شد.

سردار دهکی خاطرنشان کرد: شناور توقیفی علاوه بر قاچاق سوخت و تجاوز مرزی به آب‌های داخلی ایران فاقد هر گونه مدارک هویتی بوده است.

وی ضمن اشاره به کشف ۷۶ هزار لیترگازوئیل قاچاق در این عملیات، افزود: تعداد ۱۰ نفر خدمه شناور دستگیر و جهت اقدامات قضائی به مراجع ذی صلاح معرفی شدند.

فرمانده مرزبانی هرمزگان در خاتمه با تاکید بر آمادگی نیروهای مرزبانی استان در حراست و صیانت از مرزهای آبی بیان کرد: آب های خلیج فارس و حوزه استحفاظی هرمزگان برای افراد سودجو جای امنی نخواهد بود و به شدت با متخلفان و قاچاقچیان برخورد خواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها