امام جمعه بندرعباس:

اجرای طرح نهضت نهج البلاغه خوانی در هرمزگان



مراسم اختتامیه دومین همایش ملی نهج البلاغه و انقلاب اسلامی با حضور اندیشمندان برجسته استان و حضور تصویری آیت الله جوادی آملی، با تقدیر از شش مقاله برتر در قالب نهج البلاغه و انقلاب اسلامی و تجلیل از خانواده های شهید مدافع سلامت هرمزگان برگزار شد.

به گزارش صبح ساحل، باوقار، دبیر علمی اهل سنت بندرعباس ضمن تشکر از برگزاری این همایش گفت: فراخوان چنین همایش هایی در مورد نهج البلاغه اهمیت وجودی این کتاب در جامعه امروزی است . نهج البلاغه کتابی پایین تر از کلام خدا و بالاتر از کلام خلق است .
در ادامه گفت: ۱۲۰ مقاله به این جشنواره ارسال شد که برخی از مقالات تک بعدی و برخی دو بعدی، برای این همایش که در قالب نهج البلاغه و انقلاب اسلامی بود ۲۰ مقاله برتر انتخاب شد که ۶ مقاله رتبه برتر و ۱۴ مقاله شایسته تقدیر شدند.

 

 اجرای طرح نهضت نهج البلاغه خوانی در هرمزگان

 

در ادامه این همایش امام جمعه بندرعباس ضمن تشکر از برگزاری این همایش گفت: این همایش به نام نهج البلاغه و امیرالومنین نام گذاری شده است . همانطور که امیرالمونین ناشناخته بوده نهج البلاغه حضرت علی نیز گم نام مانده است.
وی افزود: ما در شناختن و شناساندن امیرالمومنین خوب عمل نکرده ایم و نتوانستیم نهج البلاغه را بشناسیم. کارهای بسیاری که در این زمینه صورت گرفته به سان قطره ای از این دریای بزرگ است .
عبادی زاده در ادامه با اشاره به اهمیت نهج البلاغه در تمام اقشار جامعه بیان کرد: شخصیت امیرالمونین در بین اعراب جایگاه بسیار ویژه ای دارد به طوری که کتاب و کلامش دارای ارزش والایی است و مورد قبول تمام مذاهب اسلامی است.
وی در ادامه گفت: نهج البلاغه بعد از قرآن کتابی بی بدیل است. استان هرمزگان مفتخر به اجرای چنین همایش هایی است ، ما باید نهج البلاغه را بیشتر بشناسانیم و باید بگویم در استان نهضت نهج البلاغه خوانی اجرایی خواهد شد. این کتاب باید وارد متون دانشگاهی شود، ما به اساتیدی برای تدریس ویژه این کتاب مقدس چه در دانشگاه ها و چه در خانواده ها نیاز داریم .
وی اضافه کرد: نهج البلاغه کتاب دشمن شناسی است، کتاب جریان شناسی است و می‌توان جریان های سیاسی را به واسطه آن تحلیل کرد. همانطور که امیرالمونین شخصیت گم نام تاریخ است نهج البلاغه نیز گم نام مانده است. با این کتاب میتوانیم طریق الهی را به انسان‌های تشنه کسانی که راه عدالت را گم کرده اند نشان دهیم.
هر چه به نهج البلاغه نزدیک شوید به امیرالمونین نزدیک شده اید. ما باید ظلمی که در طول این سال‌ها به این کتاب مقدس وارد شده را تمام کنیم و آن را وارد عرصه کنیم. ماباید محبت علی را در دل جوانان قرار دهیم همانطور که امیرالمونین فرمودند هرکس محبت من را در دل دارد هرگز این محبت از وجود او جدا نخواهد شد . 

در قسمت پایانی این همایش از خانواده دو شهید مدافع سلامت استان هرمزگان «آرزو باهو» و «سعادت سجادیان» تقدیر شد. همچنین نفرات برتر مقاله نویسی با موضوع نهج البلاغه و انقلاب اسلامی معرفی شدند که نجمه روانتاب و راضیه سلطان عباسی مقام اول، زینب عطاءاللهی مقام دوم و خدیجه نظری مقام سوم را در موضوعات تطبیقی کسب کردند.

 اجرای طرح نهضت نهج البلاغه خوانی در هرمزگان

اجرای طرح نهضت نهج البلاغه خوانی در هرمزگان

حجت الاسلام و المسلمین حاجبی، حجت الاسلام و المسلمین جهانگیری، حجت الاسلام و المسلمین باوقار، جعفری، گلستانی و خسروی نیا از جمله داوران این همایش بودند.

همچنین زهرا کهوری و سلیمه سالاری پور، عباسعلی اخوان ارمکی، مینا صمدی، شمسی درخشنده، زینب یوسفی، نجمه السادات هنرمندپیشه، فاطمه رکن الدینی و زینب یوسفی نیز شایسته تقدیر در بخش موضوعات تطبیقی شدند.

در قسمت موضوعات خاص نهج البلاغه،  اصغرطهماسبی و عباس زارعی مقام اول، سیده معصومه معنوی و صفیه گرجی مقام دوم، هدایت الله امیری مقام سوم را به دست آوردند که علی عنایتی فرد و عباسعلی فراهتی، مریم مشکاتی، محمود فتح آبادی، زینب سالاری، فهیمه عابدینی و فاطمه سنگرزاده، فهیمه غلامی زارع زاده شایسته تقدیر شدند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها