پیشکسوت فوتبال هرمزگان :

دوست دارم به کودکان علاقمند به فوتبال کمک کنم



از فوتبالیست‌های است که در تیم‌های زیادی بازی کرده است و افتخارات آقای گلی زیادی دارد.
آوازه خوب بودنش به آن طرف آب های خلیج فارس هم رسید و تیم جوانان النصرامارات خواهانش بود اما به دلایلی نتوانست راهی امارات شود.
آرزویش این است که به کودکان علاقمند آموزش فوتبال دهد تا آن ها به جای برسند که خودش در سال های نه چندان دور می خواست اما به آن ها نرسید.

 لطفا خودتان را به صورت کامل معرفی کنید؟
مجتبی الدین ظهراب زاده،  متولد ۱۳۵۳ در محله سیدکامل (باغ مولوی سابق ) ،  کارمند اداره کل آموزش فنی وحرفه ای هرمزگان هستم .
 دوران ورزشی شما چگونه آغاز شد؟
در زمان کودکی درمحله ما مثل امروز سالن های مجهز و رشته های متنوع وجودنداشت . دراطراف محله ما تعدادی  باشگاه های فوتبال مثل سینگو، قائم، نبرد، بوتان ،برق، دلفین، استقلال و  خورشید فعالیت داشتند و  به دلیل نزدیکی خانه ما به زمین خاکی ورزشی خورشید و این که پدرم طرفدار ورزش  بود و همیشه درزمین ورزشی حضورپیدامی کرد من هم از سن شش سالگی جذب  ورزش فوتبال شدم و  اولین باردرسن نونهالی با مربی آن دوره علی دمادم پیراهن تیم خورشید راپوشیدم.
 الفبای فوتبال را در کدام تیم و با چه مربی آموختید؟
حدود ده  سال  در رده های مختلف تیم خورشید  در مقاطع مختلفی بازی کردم . اصول اولیه فوتبال را در این تیم یاد گرفتم.  تا قبل  از دوران سربازی مربیانی زیادی  برایم زحمت کشیدند ازجمله شادروان غلامحسین عطایی که ایشان در مدت دوسالی که درتیم قائم  عضویت داشتم و بازیکن بسیار بداخلاقی بودم ،درس اخلاق ورزشی را ازایشان آموختم . در ۹ سالکی متوجه شدم استعداد خوبی در فوتبال گل کوچک دارم و از همان دوران بود که در محله به عنوان یک بازیکن خوب مطرح شدم . البته نباید زحماتی که جعفر کهوری نژاد برایم کشیدند فراموش کنم.

از فوتبال مدارس و افتخاراتی که در آن کسب کرده اید بگویید؟
سال اول که در دبیرستان ابن سینا بودم ،به فینال مسابقات داخلی دبیرستان راه یافتیم .
آرش رضایی مدیرکل فعلی راه وشهر سازی ومهران ایرانی ازهم تیمی های من  بودند که آن فینال چهاربارتکرار شد تا ما بازنده شدیم . من تنها بازیکن اصلی ومهاجم کلاس اول دبیرستان بودم و همه بازیکنان سال چهارمی  بودند و من  احساس خجالت وغریبی زیادی می کردم اما با راهیابی به مسابقات نیمه نهایی جرقه ی دیگری در زندگی فوتبالی من زده شد. در دبیرستان شهید یوسف درمسابقات آموزشگاهی شرکت نمودیم ، اما به دلیل قدرتمند بودن تیم های آن زمان ، ازمرحله نیمه نهایی بیشترصعود نکردیم .البته یک بار به پیشنهاد زنده یاد  یوسف زاده مربی ورزش در مسابقات دوومیدانی به همراه تیم دبیرستان شهیددقت  درمسابقات آموزشگاه های شهرستان بندرعباس شرکت نمودم که در رشته پرش طول  موفق شدم مقام اول و در رشته سه گام مقام سومی را کسب کنم .
 تا در چه تیم‌هایی فوتبال بازی کرده اید ؟
من از آن دسته فوتبالیست هایی بودم که در رده های سنی  به دلایلی در  تیم های زیادی بازی کردم .
در  رده نو جوان  خورشید ،برق ،  البرز،  مقطع کوتاهی در استقلال و خواجه عطا،ء  که مربی ورزشم مرحوم محمدیوسف زاده مرابه رضا نوری زاده معرفی کرد که به دلیل دوری مسافت مدت کوتاهی در آن تیم بودم .
در رده جوانان  درتیم های خورشید و  قائم در رده بزرگسال در تیم های خورشید ، قائم ، امید اوزی ها ودر رده پیشکسوتان در تیم های  خورشید و  مقطع کوتاهی اروند و  مسعود بازی کردم .عضو  تیم  منتخب جوانان شهرستان بندرعباس و عضو تیم فوتبال اداره کل آموزش فنی وحرفه ای هرمزگان هم بوده ام.
البته بایدیادکنیم از فوتبال محلات آن زمان که تیم هایی خوبی بودندبا بازیکنان با استعداد و من در تیم های محلات به عنوان بازیکن مهمان بازی می کردم و در تیم های محله ای  قصریخ ، شهید رضا ایرانمنش و سیدکامل توپ زده ام.
 اوج فوتبال شما با کدام تیم و در زمان چه بازیکنانی شکل گرفت؟
اوج فوتبال من در زمانی بود که ازتیم خورشید به تیم امید اوزیها  باقرادادمالی به مبلغ ۲۵۰ هزارتومان رفتم و  برای شش ماه برای این تیم بازی کردم . علیرضاصفا داور فوتبال لطف کردند ومرابه این تیم معرفی کرد.
در آن زمان امید اوزیها یکی ازتیم های حاضر درلیگ استانی بود .درهمان مقاطع دوران شیرین وطلایی فوتبال من بود ،قرار بود توسط یکی از دوستانم که دوست داشت من به جایگاهی دوج فوتبالم در زمان انتقالم  بودازتیم خورشید به تیم امید اوزیها که باقرادادمالی بمبلغ 250هزارتومان برای شش ماه بود. آقای علیرضاصفا داور فوتبال لطف کرده بودند ومرابه این تیم معرفی کرده بودند. در آن زمان امید اوزیها یکی ازتیمهای حاضر درلیگ استانی بود. در آن  مقطع دوران شیرین وطلایی فوتبال من بود و قرار بود توسط یکی از دوستانم که دوست داشت من در فوتبال به موفقیت های بيشتر دست پیدا کنم به امارات بروم ودر تیم جوانان النصر امارات بازی کنم اما بنا به چند دلیل این اتفاق نیفتاد. یک بار هم  در تمرینات تیم مس کرمان شرکت نمودم که به دلیل عدم امکانات و  جوان بودنم شرایط برای ماندن در کرمان برایم امکان پذیرنشد.  
 پست اصلی شما در فوتبال چه بود؟
به عنوان مهاجم در نوک حمله بازی می کردم اما یک سال درتیم نوجوانان در پست دفاع آخر بازی کردم که عملکرد بسیارخوبی ازنظر مربیان وهم تیمی هایم داشتم.
 در کنار چه بازبکنانی راحت تر بازی می کردید؟
یک فوروارد بایداز سوی دیگربازیکنان مخصوصاهافبک وسط خوب تغذیه شود .‌درزمانی که باید گلزنی را  یادمی گرفتم  علی جعفری بازیکن فعلی پیشکسوتان شرکت توزیع برق  وهاشم بشریان که باهم درتیم خورشید بود یم نقش بسزایی در شکل گرفتن سبک بازی من داشتند.  
البته درتیم خورشید با بازیکنانی مثل شهرام یاور،  مصطفی وعلی جوام، درتیم امیداوزیها  با جهانگیرهاشم پور  و در حال حاضر درتیم پیشکسوتان مسعود درکنار صادق تمکینی ، محمدرسول نجمی ،  علی حسینی زاده ، رضا راشدی و مهیارمقدم خیلی راحت بازی می کنم وازهمه این دوستان تشکرمی کنم .
 چه افتخاراتی کسب نموده اید؟
قهرمانی در مسابقات نوجوانان با تیم خورشید که درفینال تیم تختی را درضربات پنالتی بردیم. صعودبه مسابقات لیگ استان باتیم امید اوزیها، قهرمانی باتیم خورشید وصعودبه لیگ بالاترشهرستان، قهرمانی همراه باتیم اروند درمسابقات چهار جانبه شهر رویدر،  آقای گلی مسابقات نوجوانان شهرستان بندرعباس،  سه بار آقای گلی مسابقات بزرگسالان‌شهرستان بندرعباس، کسب سه مقام آقای گلی کارکنان دولت،  دوبار آقای گلی مسابقات منطقه ای کشور کارکنان آموزش فنی وحرفه ای ، آقای گلی مسابقات بخش حاجی آباد به میزبانی  روستای طارم، آقای گلی مسابقات چندجانبه دربخش مرکزی به میزبانی پاتل ایسین به همراه تیم خورشید و آقای گلی  مسابقات چهار جانبه پیشکسوتان شهیدتختی به همراه تیم مسعود از افتخارات ورزشی‌ من هستند.
 مربیان شما چه کسانی بوده اند؟
به دلیل این که در تیم های زیادی بازی کرده ام مربیان زیادی هم  داشته ام که از همه آن هاتشکرمی کنم و جا دارد یادی کنم از  علی دمادم،  حسین شرف، ابوالقاسم الماسی، غلام نصیبی ، جعفرکهوری نژاد ،موسی زینلی در تیم خورشید، باقرنوری زاده وزنده یاد حسین عطایی درتیم قائم،  حسن فلامرزی در تیم استقلال، حسین زحمتکش در تیم برق ، رضا نوری زاده در تیم خواجه عطاء شهاب عزیز در تیم اروند، چوپانی درتیم امید اوزیها، محمدزارعی ومسعود رحیم زاده درتیم مسعود و  تشکر از مربیانی که درتیم های منتخب جوانان مدت کوتاهی  درکنارشان بودم حسین ویژه  وعباس سرخاب که چیزهای زیادی از آن ها آموختم .
 الگوی فوتبالی شما چه کسانی هستند ؟
زنده یاد غلامحسین عطایی ، حسین ویژه ، محمد رسول نجمی ، حسین ویژه، حسین شرف ، غلام نصیبی ، مسعود رحیم زاده سرپرست و محمدزارعی مربی تیم پیشکسوتان مسعود و  صالح هاشم پور الگوهای فوتبالی من هستند.
 قشنگ ترین گلی که  زدید به کدام تیم است ؟
گل  دقیقه پنج در فینال در زمین ورزشی کاوه بندرعباس که بادستانی که تازه از گچ به دلیل شکستگی بیرون آورده بودم و با فرار از خط دفاعی و تک به تک شدن با دروازه بان به تیم البرز زدم .‌
 بهترین بازی را مقابل کدام تیم انجام داده اید؟
در فینال نوجوانان که دو گل ازسه گل تیم خورشید را  مقابل تیم شهید تختی که آن زمان ازبازیکنان بسیارخوبی مثل دادود وداریوش دهقانی بهره می برد .
 از هم بازی های شما کدام بازیکن به سطح برتر فوتبال کشور رسیده است ؟
علیرضا غفاری و داوود دهقانی
 در فوتبال به حق خودتان رسیده اید؟
آرزویم بازی کردن در لیگ و باشگاه های معتبر خارج از استان بود اما به دلیل وقفه ای که به خاطر  خدمت مقدس سربازی برایم اتفاق افتاد وبعداز آن مدتی ازتمرینات فوتبال دور شدم  و به رشته های ورزشی دیگری پرداختم نتوانستم به آن چه که از فوتبال می خواستم دست یابم.‌
 صمیمی ترین دوست فوتبالی خود را نام ببرید؟
علی پرهیزکار عضوتیم خورشید،  حسین رئیسی سرخونی عضو تیم نوجوانان برق ،داوود الماسی هافبک چپ و عضو تیم نوجوانان خورشید ازصمیمی ترین دوستان دوران بازیگری من بودند.  البته سال هاست از آن هابی خبرهستم. درحال حاضر باتوجه به جو صمیمی باشگاه مسعود با تمامی بازیکنان رفاقت خوبی دارم.
 قشنگ ترین خاطره ورزشی شما؟
همیشه بالا بردن تمامی جام های آقای گلی مسابقات برایم بهترین  خاطرات  ورزشی هستند.
 تلخ ترین خاطره ورزشی شما؟
درحالی که در اوج دوران فوتبالی درسن نوجوانی بودم ، مربی وقت جعفرکهوری حدود پنج دقیقه مرا درمسابقات رسمی جوانان بازی داد که این باعث شد تا هیات فوتبال اجازه ندهد در آخرین سال حضورم در رده نوجوانان بازی کنم . بارها بالباس پوشیده وچشمانی اشک آلود مسابقات را نظاره می کردم. مطمئنا اگرآن سال بازی می کردم به عنوان پدیده معرفی می شدم‌.
 چه توصیه ای به فوتبالیست های جوان دارید؟
داشتن زندگی سالم وحرفه ای اصلی ترین رمز موفقیت جوانان درفوتبال است.
 از فوتبال استان بگویید آیا در جایگاه خودش قرار دارد؟
وقتی حتی یک نماینده در لیگ یک  کشور نداریم حرف از جایگاه فوتبال استان زدن بی فایده است و باید فکری به حال استعدادهای فوتبالی در این استان کرد.
 تیم مورد علاقه شما در جهان؟
من همیشه دوست دارم بازی های تیم های محبوبم  یوونتوس ایتالیا ،رئال مادرید اسپانیا و بایرن مونیخ آلمان رو ببینم .
 بهترین دروازه بان فوتبال هرمزگان از نگاه شما ؟
تاکنون دروازه بانی خوبی مثل حسین دیگ زاده شمیلی که سال ها قبل توسط مهدی مناجاتی به تیم منتخب نوجوانان ایران دعوت شد در استان ندیده ام.
 بهترین مربی کنونی ایران؟
جواد نکونام مربی جوانی که توانست تیم  فولاد خوزستان را به جام باشگاه های آسیا برساند.
 بهترین مربی دنیا از نظر شما؟
زین الدین زیدان
 چرا حضور پیشکسوتان در ورزش فوتبال کمرنگ شده است؟
عدم توجه به نظرات کارشناسی پیشکسوتان و برخوردهای سرد مدیران ورزشی علت کمرنگ شدن حضور پیشکسوتان در ورزش و به خصوص فوتبال است.
 دوست دارید برای ورزش هرمزگان چه خدمتی بکنید که به یادگار بماند؟
درحال تلاش برای عضویت دریکی از انجمن های خیریه جهانی هستم . دوست دارم به کودکان علاقمند به فوتبال کمک کنم  تا  آن ها به جایی برسند که سال ها قبل خودم  آرزو داشتم درفوتبال برسم.
 زیبا ترین جای هرمزگان از نظر شما؟
من باغ های مرکبات دشت مسافرآباد واقع در بخش رودخانه از شهرستان رودان راخیلی دوست دارم.
 ازدواج کرده اید؟
بله و حاصل ازدواجم دوفرزند یکی پسر ویک دختر می باشد.
 اوقات فراغت خود را چگونه سپری می کنید؟
اوقات فراغتم را به گونه ای  تنظیم کرده ام که هفته ای دوبار کوه پیمایی می کنم . شب ها مطالعه کتاب دارم  واگرفرصتی پیش بیایدکنارساحل می روم و شنا می کنم.
  از کلاس های مربیگری که رفته اید بگویید ؟
تاکنون در کلاس های مربيگری شرکت نکرده ام ام در برنامه دارم که  در کلاس های مربیگری فوتبال حتما شرکت کنم.
 بهترین فوتبالیست های فعلی هرمزگان را معرفی می کنید؟
بازی علی صابری فوتسالیست خوب هرمزگانی رادیدم وخیلی پسندیدم . مهارت های فوق العاده ای دارد و آرزوی موفقیت برای ایشان دارم.
 خانواده هم اهل ورزشی هستند ؟
پدرمرحومم زنده یاد نوربخش ظهراب زاده  از والیبالیست های  خوب وازطرفداران  واقعی تیم فوتبال استقلال بودند. درزمانی که در قید حیات بودند  مسابقات دوستانه را سوت می زدند. پدرم مشوق اصلی من درفوتبال بود و آرزوی زیادی درجهت رشد ورزشی من داشتند. عمویم جهانشاه ظهرابزاده که مدتی دراستقلال بندرعباس بودند ازبهترین دفاع آخرهای فوتبال بودند.
 کمی از مشکلات فوتبال ایران بگویید ؟
نبود بازی های تدارکاتی با تیم های ملی خوب دنیا، عدم وجودکرسی درکنفدراسیون آسیا از جمله مشکلات فوتبال ایران است.
 در حال حاضر فعالیت ورزشی هم دارید ؟
بله ، عضو تیم فوتبال پیشکسوتان مسعود بندرعباس هستم. ‌
 وحرف آخر...
  از دست اندرکاران روزنامه صبح ساحل که حامی مردم استان ، ورزش و ورزشکاران می باشد تشکر می کنم. 

منتشر شده: 2
صادقی
۲۵ مهر ۱۳۹۹
آقای ظهراب زاده، همکار بزرگوار ، امیدوارم همیشه موفق باشید، بخصوص در هدفی که در راستای علاقه ی قلبی تان در پیش گرفته اید ،
مریدی
۲۴ مهر ۱۳۹۹
اقا مجتبی از دوستان و همکاران خوب من است و یکی از بهترین فوتبالیست های استان بوده اند و هستند. ایشاالله در زندگی موفق باشند
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها