استاندار هرمزگان:

باید سالانه ۱۰ هزار واحد مسکونی در هرمزگان ساخته شود



استاندار هرمزگان گفت: از ابتدای سال تاکنون هزار و ۳۲۲ واحد مسکن مهر در هرمزگان تکمیل شده است.

 

به گزارش صبح ساحل، فریدون همتی در نشست ستاد بازآفرینی شهری و شورای مسکن هرمزگان افزود: هزار و ۵۲۱ واحد دیگر نیز تا پایان سال جاری به بهره برداری می‌رسد.
وی گفت: هرمزگان در شاخص تعادل توزیع درآمد در مناطق شهری از وضعیت بهتری نسبت به میانگین کشوری برخوردار است.
استاندار هرمزگان گفت: تا سال ۱۴۰۵ با در نظر گرفتن نرخ رشد جمعیت، باید سالانه ۱۰ هزار واحد مسکونی در هرمزگان ساخته شود.

همتی افزود: از این شمار هزار واحد مسکونی باید سالانه برای دهک‌های اول تا سوم، با مشارکت و کمک نهاد‌های حمایتی، خیران و دولت ساخته شود.
وی گفت: با مطالعات صورت گرفته تولید مسکن برای دهک‌های چهارم تا هشتم سالانه ۴ هزار و ۷۰۰ و دهک‌های هشتم تا دهم هم چهار هزار و ۳۰۰ واحد خواهد بود.
استاندار هرمزگان افزود: از سه سال گذشته تاکنون نیز سالانه ۱۰ هزار واحد مسکونی در استان ساخته شده است که نشان از برنامه‌ریزی برای تعادل بخشی در حوزه مسکن است.
فریدون همتی گفت: دو تعاونی مسکن مهر در هرمزگان مسائل و مشکلات پیچیده حقوقی دارد که تلاش می‌شود با همکاری اعضا وضعیت طرح‌های آن‌ها نیز تعیین تکلیف و تحویل داده شود.

گفتنی است که پروژه مسکن مهر با عمده مشکلاتی مواجه است که می توان به عدم ارائه خدمات توسط شهرداری‌ها به این طرح از یک سو و نبود زیرساخت‌های شهری مانند آسفالت و پیاده‌روسازی است چرا که عمده پروژه‌های مسکن مهر در اغلب شهرهای هرمزگان در فاصله‌ای خارج بافت شهری بنا شده اند.

نبود مرکز بهداشت و کلانتری مستقل، آنتن‌دهی ضعیف تلفن همراه، ضعیف بودن شبکه برق و قطع مداوم برق، بحران فاضلاب، کم بودن فشار آب و قطعی مقطعی، نبود تلفن ثابت، نبود مدرسه برای دانش‌آموزان و نبود آتش‌نشانی در مجاورت این سایت‌ها، از مهم‌ترین مشکلات این واحدهای مسکن مهر است.

بخش دیگر ماجرا آن است که هنوز واحدهای مسکن مهر در جای جای هرمزگان، پایان کار و سند تک برگ شهرداری ندارند و مالکان نگران از نوع تصمیم شهرداری در قبال وضعیت ملک‌شان و همین طور فروش واحد مسکونی‌شان هستند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها