قطر و انگلیس توافقنامه همکاری دفاعی امضا کردند



وزیران دفاع قطر و انگلیس یک توافق نظامی اولیه را به منظور تقویت همکاری دفاعی امضا کردند.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع انگلیس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، خالد بن محمد العطیه، وزیر دفاع قطر و بن والاس، همتای انگلیسی وی در حاشیه مراسم افتتاح مقر فرماندهی «اسکادران مشترک ۱۲» در پایگاه «کانینگسبی» در شهر «لینکلن» انگلیس با هدف توسعه همکاری‌های دفاعی، یک توافق نظامی اولیه را امضا کردند.

این توافقی که توسط وزرای دفاع قطر و انگلیس امضا شد به نیروی هوایی قطر اجازه می‌دهد که از این پایگاه انگلیسی استفاده کند و پیشتر ۹ فروند جنگنده از نوع «هاوک» از انگلیس خریداری کرده است.

وزیر دفاع انگلیس در جریان سخنرانی خود در حاشیه این مراسم خاطرنشان کرد، مرحله جدیدی از همکاری‌های دفاعی میان کشورش با قطر آغاز شده است. همکاری‌هایی که از زمان‌های طولانی وجود داشته است.

والاس همچنین عنوان کرد، روابط میان نیروهای مسلح انگلیس و قطر تقویت یافته است و دوره جدید همکاری‌های نظامی که مبتنی بر اسکادران‌های «تایفون» است، در رفاه و آرامش و امنیت دو کشور سهیم خواهد بود.

اسکادران مشترک ۱۲، ۲۴ ژوئیه سال ۲۰۱۸ میلادی با هدف تقویت همکاری‌ میان نیروی هوایی انگلیس و قطر تأسیس شد.

قرار است، دوحه همزمان با آغاز جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۲۲، برای برقراری امنیت این رقابت‌ها، ۲۴ جنگنده از نوع «تایفون» از انگلیس دریافت کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها