معاون تحقیقات وزارت بهداشت: ۳۰ درصد مردم مشکلات روحی و روانی دارند



معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بر اساس مطالعات انجام شده علمی، ۳۰ درصد مردم ایران دچار مشکلات روحی و روانی هستند.

به گزارش صبح ساحل، رضا ملک‌زاده روز پنجشنبه دریک نشست خواستار تشکیل تیم‌هایی متشکل از استادان بالینی و علمی از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی شد و گفت: همه باید در جهت حل این مشکلات اصلی سلامت جامعه تلاش کنند.

وی در ادامه ۵۰ درصد علت مرگ و میر و ناتوانی در کشور را مربوط به سکته‌‎های قلبی و مغزی دانست و افزود: بیش از ۸۰ درصد این مرگ و میر با کنترل فشار خون و چربی خون و تغییر در سبک زندگی و داشتن زندگی سالم قابل پیشگیری است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین با اشاره به جان باختن بیش از ۱۷ هزار نفر در اثر سوانح رانندگی، زخمی شدن بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر و نیز معلولیت حدود ۱۰۰ هزار خواستار چاره جویی اساسی برای این مشکلات شد.

وی در ادامه گفت: امسال بخش بهداشت، درمان و سلامت ایران از نظر مقاله‌نویسی در دنیا در رتبه ۱۵ و در بین کشورهای اسلامی در رتبه اول قرار گرفته اما باید اهداف تولیدکنندگان علمی این حوزه در کشور ما باید به سمت حل مشکلات‌ جامعه و مردم سوق پیدا کند.

به گفته روانشناسان بخشی از مشکلات روحی – روانی به وجود آمده به  شیوع کرونا بر می گردد همچنین به مسائل اقتصادی همچون بیکار شدن بعضی از افراد خانواده یا کاهش درآمد آنها، که  این به خودی خود باعث نگرانی، اضطراب و تنش در خانواده می شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها