استفاده از پنل‌های ۲۵۰۰ واتی خورشیدی به منظور تامین برق روستاهای هرمزگان



معاون مهندسی شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت:برای نخسین بار در کشور برای تامین برق روستاهای از پنل‌های فتوولتائیک ۲۵۰۰ واتی خورشیدی در استان استفاده شد.

 

به گزارش صبح ساحل، نیما امیرشکاری روز جمعه اعلام کرد: به طور معمول در سایر نقاط کشور از سیستم‌های هزاروات برای تامین برق روستایی استفاده می‌شودکه هم اکنون ۲ روستای هرمزگان (هرمودر بالا و پایین از توابع شهرستان بندرعباس) از سیستم‌های ۲۵۰۰ واتبرخوردار شدند.

وی با اشاره به مزایای استفاده از سیستم‌های فتوولتائیک بیان داشت: برای توزیع برق از شبکه سراسری نیاز به احداث شبکه گسترده می‌باشد که باتوجه به مسافت طولانی برخی روستاهای استان هرمزگان باعث اتلاف در توزیع انرژی می‌شود.

معاون مهندسی شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان اظهارداشت: استفاده از برق خورشیدی برای تامین برق روستاهای سخت گذر که از شبکه سراسری فاصله دارند از چند سال قبل در برنامه‌های شرکت توزیع برق استان قرارگرفته است.

امیرشکاری ابراز داشت: استفاده از پنل‌های خورشیدی علاوه بر کاهش هزینه احداث و توسعه شبکه، باعث صرفه جویی در نگهداری از تاسیسات برق رسانی نیز می‌شود.

وی گفت: همچنین انرژی‌ خورشیدی قابلیت اطمینان شبکه را نیز افزایش می‌دهد و سیستم ذخیره‌سازی انرژی در باطری پنل‌های خورشیدی می‌تواند برای شب و روزهای بارانی که نور خورشید در دسترس نیست، برق مورد نیاز مشترکان را تامین کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها