افزایش دو برابری قیمت مرغ در دوماه اخیر



رشد دو برابری قیمت مرغ فقط از مرداد تا مهر ماه سال جاری که تولیدکنندگان محصولات پروتئینی می‌گویند به دلیل افزایش قیمت نهاده‌های دامی رخ داده است.

به گزارش‌ صبح ساحل، قیمت مرغ، تقریبا ۴ ماه پس از برگزاری جلسه ستاد تنظیم بازار برای قیمت‌گذاری، از حدود ۱۳ هزار تومان به ۲۶ هزار تومان افزایش پیدا کرده است. رشد دو برابری فقط از مرداد تا مهر ماه سال جاری که تولیدکنندگان محصولات پروتئینی می‌گویند به دلیل افزایش قیمت نهاده‌های دامی رخ داده است.

ابتدای تیر ماه بود که ستاد تنظیم بازار قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ را از ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان به ۱۵ هزار تومان افزایش داد، این تغییر نرخ درحالی رخ داد که همان زمان هم مرغ در سطح شهر حدود ۳ هزار تومان بالاتر به فروش می‌رفت. اما یک ماه پس از برگزاری جلسه ستاد تنظیم بازار درخصوص نرخ مرغ در بازار و در مرداد ماه به یک‌باره قیمت هر کیلو مرغ مرز ۲۰ هزار تومان را هم رد کرد.

ابتدای مهرماه هم قیمت مرغ گرم در خرده فروشی های سطح شهر تهران ۱۸ تا ۱۹ هزارتومان بود که با افزایش قیمت حدود ۴۰۰۰ تومانی  در اواسط مهرماه به ۲۱ تا ۲۲ هزارتومان رسید و در حال حاضر قیمت این کالا در خرده فروشی های سطح شهر تهران به مرز ۲۶ هزارتومان رسیده است. افزایش قیمتی که برخی از مرغداران و تولیدکنندگان علت آن را کمبود نهاد های دام و طیور با قیمت های مصوب، افزایش قیمت نهاده ها در بازار آزاد و به طور کل افزایش هزینه های تولید عنوان می کنند.

هم چنین بررسی وضعیت خوراکی‌ها در رابطه با انواع گوشت نشان می‌دهد که مجموعه گروه گوشت سفید و قرمز نسبت به شهریور ماه پارسال ۱۴.۵ و نسبت به مرداد ۱.۷ درصد افزایش دارد. حداقل هر کیلو  ۱۵ هزار و ۵۰۰ و حداکثر ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان هم برای هر کیلو مرغ در شهریور ماه ثبت شده که تاکید دارد این کالا نسبت به مرداد ماه هشت درصد و در مقایسه با شهریور ماه سال گذشته ۳۱.۲ درصد رشد دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها