میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در بین شهروندان کاهش یافته‌است



استاندار هرمزگان گفت: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استقاده از ماسک در بین شهروندان بیش از این ۸۰ درصد بود که اکنون این آمار با ۲۰ درصد کاهش به ۶۰ درصد رسیده است.

به گزارش صبح ساحل، فریدون همتی عصر یکشنبه در نشست هفتگی ستاد مدیریت بیماری کرونای استان افزود: اگر مردم به توصیه‌های بهداشتی توجه نکنند، تعداد بیماران بستری و فوتی ناشی از کرونا در هفته‌های آینده افزایش پیدا خواهد کرد و به شرایط حاد ۲ ماه گذشته و وضعیت قرمز خواهیم گشت.
وی حضور نیافتن در محل‌های پرتراکم و پرجمعیت یکی از عوامل مهم پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ عنوان کرد و گفت: امروز بنا شد صنف ها و بنگاه های اقتصادی که نسبت به رعایت پروتکل‌ها حساسیت لازم ندارند، بازرسان به همراه نماینده تعزیرات در محل حاضر و بنگاه صنفی متخلف را جریمه خواهند کرد.
رییس ستاد مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان اظهارداشت: این جرایم قابل توجه و بازدارنده خواهد بود، چرا که صاحبان مشاغل و بنگاه ها موظف به رعایت پروتکل‌ها و الزام خدمات گیرندگان به استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی هستند.
همتی همچنین از بازگشایی تالارهای پذیرایی خبر داد و گفت: با توجه به شروع ماه مبارک ربیع الاول، بنا به مصوبه ستاد مقرر شد تالارهای پذیرایی با یک چهارم ظرفیت با حضور نماینده بهداشت، به‌صورت کنترل شده و حذف برخی روش ها و سنت هایی قبلی اقدام به برگزاری مراسم کنند. 
وی با اشاره به اینکه فرمانداران باید نظارت جدی تالارها داشته باشند، گفت: اگر در گزارش‌ها به این نتیجه برسیم تالاری الزمات قانونی ستاد کرونا را رعایت نکرده، برای مدت طولانی اجازه برگزاری مراسم به آن مرکز داده نخواهد شد. 
استاندار هرمزگان همچنین عنوان کرد: اگر سازمان یا اداره ای مراجعان زیادی دارد و هنوز پیش بینی‌های لازم را برای خدمات رسانی و  با توجه به تجربه هشت ماهه نکرده و از ارائه خدمات امتناع کند، به‌صورت جدی با آن‌ها برخورد خواهیم کرد. 
وی با بیان اینکه امکانات درمانی و نیروی انسانی حوزه بهداشت و درمان در هرمزگان با توجه به شیوع کرونا محدود است، گفت: امکانات استان در حد معمول امکان ارائه سرویس دارد و اگر به شرایط دوماه پیش برگردیم شرایط بسیار سختی هم برای مردم و هم برای کادر پزشکی به وجود خواهد آمد.
 همتی در پایان بار دیگر ضمن درخواست از شهروندان برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به‌ویژه استفاده از ماسک گفت: از مردم می‌خواهیم معلم و مبلّغ این شویم که هم به دیگران در این زمینه تذکر دهیم و هم خودمان توصیه‌های پزشکی را به خصوص در مکان‌های عمومی رعایت کنیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها