کاهش چشمگیر آمار جرم و جنایت در هرمزگان



فرمانده نیروی انتظامی استان هرمزگان گفت: استان هرمزگان از نظر وقوع جرایم رتبه بیست و نهم کشور است که نشان دهنده برنامه‌ ریزی‌های مناسب شورای تامین و مشارکت خوب مردم استان هرمزگان است.

 

به گزارش صبح ساحل، سردار «غلامرضا جعفری» صبح امروز (27 مهرماه) در مراسم صبحگاه عمومی فرماندهی انتظامی هرمزگان که در ستاد فرماندهی ناجا استان هرمزگان برگزار شد، اظهار کرد: هفته نیروی انتظامی که با شعار «با هم برای امنیت و سلامت» آغاز شد را تبریک می‌گویم و از تمام اعضای شورای تامین استان هرمزگان قدردانی می‌کنم؛ چراکه با مشارکت و هم‌افزایی قابل تقدیر اعضا، زمینه نظم و امنیت استان برقرار شده است.

وی عنوان کرد: نیروی انتظامی این افتخار را دارد که بگوید برای تامین امنیت مردم از هیچ کوششی فروگذار نکرده است و تقدیم 142 شهید و 245 جانباز بومی استان هرمزگان سند این حرف است.

فرمانده نیروی انتظامی استان هرمزگان بیان داشت: امروز استان هرمزگان به حول قوه الهی و زحمات شورای تامین، یکی از استان‌های بسیار خوب از لحاظ امنیت کشور محسوب می‌شود و از نظر وقوع جرایم نیز در رتبه بیست و نهم قرار دارد؛ که نشان دهنده برنامه‌ریزی مناسب و مشارکت خوب مردم استان است.

سردار جعفری تصریح کرد: در وقوع جرایم خشن نسبت به مدت مشابه سال گذشته با یک کاهش محسوس مواجه هستیم. در حوزه کشف انواع سرقت‌ها 13 درصد رشد را داریم که به همت و زحمت کارگاهان پلیس در کلانتری‌ها است.

وی با اشاره به افزایش 6 درصدی افزایش دستگیری‌ سارقین، اظهار کرد: روزانه بیش از سه هزار خدمت به مردم ارائه می‌شود که 97 درصد رضایتمندی را کسب کرده است؛ این نتایج از طریق بررسی‌های میدانی توسط تیم‌های مختلف به دست آمده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان هرمزگان با ذکر این نکته که طرح خیبر، طرحی برای مقابله با ارازل اوباش است، ابراز داشت: توفیقات خوبی در اجرای این طرح داشتیم؛ در این مدت کوتاه 427 نفر از ارازل و اوباش شناسایی، دستگیر و توجیه شدند که باعث شد یک اشراف مناسبی در این حوزه داشته باشیم.

سردار جعفری اظهار کرد: 15 هزار و 500 عمل مجرمانه را در حوزه پلیس فتا شناسایی کردیم.

وی با اشاره به افزایش 68 درصدی کشف کالای قاچاق به نسبت مدت مشابه سال گذشته، مطرح کرد: 636 میلیارد تومان کالای قاچاق در 6 ماهه امسال کشف شد و بیش از 2 هزار خودروی مرتبط با امر قاچاق نیز توقیف شد.

فرمانده نیروی انتظامی استان هرمزگان اذعان کرد: هشت هزار و 777 خدمات مشاوره‌ای و مددکاری در حوزه کلانتری‌ها ارائه می‌شود و 6 هزار پرونده منجر به صلح و سازش شده است.

سردار جعفری با اشاره به کاهش 21 درصدی تصادفات جاده‌ای، گفت: 676 مرحله طرح‌های پاکسازی و عملیاتی در حوزه مقابله با مواد مخدر انجام شده است. اشراف مناسبی در این حوزه داریم به گونه‌ای که اغلب عملیات‌ها را در حوزه خارج از استان هرمزگان انجام می‌دهیم که نشان دهنده انجام اقدامات پیش‌دستانه در این حوزه است.

وی عنوان کرد: بسیاری از کشف جرایم به صورت روش‌های علمی انجام می‌شود و از روش‌های سنتی و منسوخ که امکان داشت حقوق شهروندی مردم در نظر گرفته نشود کنار گذاشته شده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان هرمزگان با تاکید بر ضربه به بنیان‌های مالی قاچاقچیان مواد مخدر، بیان داشت: در این حوزه بیش از هزار میلیارد تومان توقیف شد. در همین مدت کوتاه کمتر از یکسال بیش از هزار دستگاه از این افراد توقیف کردیم.

سردار جعفری تصریح کرد: 70 تن مواد مخدر در مدت کمتر از یکسال کشف شده است؛ که می‌توان گفت برای هر گرم آن نیز عملیات انجام شده است.

وی با ذکر این نکته که در کنار امنیت، سلامت را فراموش نکرده‌ایم، اظهار کرد: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در رزمایش مواسات شرکت کردیم و طی سه مرحله این رزمایش انجام شد. بیش از هزار بسته معیشتی میان افراد آسیب‌پذیر و نیازمند توزیع شد. در یک مرحله نیز بیش از 150 دستگاه کولر در میان نیازمندان بشاگرد توزیع شد.

فرمانده نیروی انتظامی استان هرمزگان ابراز داشت: نیروی انتظامی جزو اولین نفراتی است که به واسطه طرح همت در حوزه کمک در هنگام سیل ورورد می‌کند. بیمارستان خاتم 19 هزار خدمت به بیماران کرونایی ارائه کرده است و میزبان 548 نفر از بیماران مبتلا به این بیماری بوده است.

سردار جعفری در پایان اظهار کرد: میلیاردها تومان ضربه به قاچاقچیان لوازم بهداشتی وارد شده است که قابل تقدیر است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها