در پی تعقیب و گریز در آب‌های لافت قشم «اصغر سالارپور» به شهادت رسید

ماموریت بی‌بازگشت دریابان هرمزگانی



تعقیب و گریز ادامه دارد، شناور دریابانی با سرعت زیاد در آبهای لافت، اجازه فرار به قایق حامل کالای قاچاق را نمی‌دهد، متخلفان تمام سعی خود را بکار می‌بردند تا از چنگ پلیس متواری شوند اما موفق نمی‌شوند تا اینکه چند فروند قایق اسکورت قاچاقچیان، وارد میدان می‌شود ... لحظاتی بعد حادثه ناگواری در دریا رخ می‌دهد، شناور دریابانی واژگون میشود و اطراف آن رنگ خون می‌گیرد ... اصغر سالارپور ناخدای جوان اهل رودخانه، پس از اصابت به پروانه موتور شناور از ناحیه سر به‌شدت مجروح می‌شود قبل از رسیدن به بیمارستان به شهادت می‌رسد.جوان 37 ساله‌ای که در کارنامه درخشان 18 ساله کاری، درراه مبارزه با قاچاق و خدمتگزاری به مرزنشینان در لباس مقدس مرزبانی از هیچ کوششی دریغ نکرده است.

  مشکوک به قایق در حال تردد

به نوشته ی روزنامه صبح ساحل، صبح جمعه 25 مهرماه جاری است، ستوان یکم اصغر سالارپور به همراه دو نفر از همکارانش در پست کنترل لافت برای گشت زنی سوار بر یک فروند قایق پیشرفته دریابانی راهی دریا می‌شود. دریا آرام است و شناورها در حال تردد. ساعت حدود 10 و 30 دقیقه، گشت زنی ادامه دارد ناگهان دریابانان به یک فروند قایق در حال حرکت مشکوک می‌شوند، سعی دارند به شناور موردنظر نزدیک شوند و دستور ایست می‌دهند؛ اما سرنشینان آن با دیدن پلیس، بر سرعت قایق می‌افزایند و از محل دور میشوند. سالارپور که سکان شناور تندرو را بر دست دارد امواج را می‌شکند با سرعت به تعقیب می‌پردازد ...
 

 ورود قایق‌های اسکورت

لحظاتی بعد که متخلفان راه گریزی نمی‌یابند با تماس تلفنی از دوستان خود درخواست کمک می‌کنند و دقایقی بعد بیشتر از 4 فروند قایق دیگر برای کمک به حامل کالای قاچاق به موقعیت موردنظر میروند و برای فراری دادن این شناور، با پرتاب چوب و سنگ و... به سمت گشت دریابانی حمله می‌کنند که مانع از تعقیب شوند، مأموران با مشاهده این وضعیت و دفاع از خود، چند تیر هوایی شلیک میکنند، ولی قایق‌های اسکورت صحنه را رها نمی‌کند...
یکی از مأموران به سمت موتور شناور قاچاقچیان شلیک می‌کند و قایق از حرکت می‌ایستد.
 
  ماموریت بی‌بازگشت دریابان هرمزگانی 
  

لحظه شهادت

دریابانان که نمیخواهند آسیبی به کسی وارد شود سعی دارند فعلاً تعقیب را رها کنند و خود را به اسکله و پاسگاه برساند اما قاچاقچیان مانع از رسیدن شناور دریابانی به اسکله می‌شوند و می‌خواهند آسیبی به مأموران برساند تا اینکه با قایق دریابانی برخورد می‌کنند ... سالارپور تمام تلاشش را می‌کند که قایق در مسیری خطرناک واژگون نشود تا خطری برای همکارانش نباشد، شناور واژگون شد همه به درون دریا افتادند ناخدا سالارپور در همان لحظه با موتور پروانه قایق پیشرفته برخورد می‌کند و از ناحیه سر به‌شدت مجروح می‌شود. دو نفر از مأموران با کمک شاهدان ماجرا نجات می‌یابند ولی ناخدای جوان به علت شدت جراحات وارده قبل از رسیدن به بیمارستان به درجه رفیع شهادت نائل شد.

   دستگیری در ورودی اصفهان

اکیپ دیگری از گشت دریابانی موفق می‌شوند دو نفر از سرنشینان یک فروند قایق متخلف در این حادثه براثر تیراندازی از حرکت ایستاده است را دستگیر کنند اما بقیه افراد متواری می‌شوند.2 نفر از قاچاقچیان که مسبب این حادثه دردناک در همان لحظه پا به فرار می‌گذارند اما صبح شنبه 26 مهرماه، در ایست و بازرسی ورودی اصفهان شناسایی و به تله قانون می‌افتند.
 

 ماجرای شناسایی قاتل

فرمانده مرزبانی هرمزگان از دستگیری عاملان شهادت مرزبان شهید «اصغر سالارپور» طی یک عملیات پیچیده مشترک در استان اصفهان می‌گوید: «با هوشیاری مرزبانان پس از شهادت شهید سالارپور، قاتل و همدست وی شناسایی و با توجه به متواری شدن و تغییر پی‌درپی محل اختفای متهمان، با انجام کار گسترده اطلاعاتی و انجام اقدامات فنی و تاکتیکی، سرانجام در کمتر از ۲۴ ساعت از وقوع حادثه مسیر فرار متهم در شهرضا استان اصفهان شناسایی شد.»
به گفته سردار «حسین دهکی»، اکیپی از مأموران انتظامی استان اصفهان و نیز ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا با هماهنگی مقام قضائی جهت دستگیری به مسیر موردنظر اعزام می‌شوند.آن‌ها با انجام مراقبتهای لازم سرانجام در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه متهمان در ورودی شهرستان شهرضا استان اصفهان دستگیر و یک دستگاه خودروی سواری پژو متعلق به آنان توقیف می‌کنند.  متهمان در بازجویی اولیه به جرم خود اعتراف و در این رابطه پرونده قضائی تشکیل و متهمان برای سیر مراحل قضائی به استان هرمزگان منتقل می‌شوند.
 

مرگ قاچاقچی در سیریک

فرمانده مرزبانی استان با اشاره به کشته شدن یک جوان در سیریک می‌افزاید: «صبح جمعه گذشته در یک مأموریت مشابه دیگر در شهرستان سیریک، گشت دریایی ناوگروه شناوری کوهستک نیز با ده‌ها شناور قاچاقچی سوخت برخورد که بازهم به علت تمرد و عدم توجه قاچاقچیان به دستور توقف مأموران و هجوم به سمت مرزبانان، برخورد و درگیری به وجود آمده که در این راستا یکی از قاچاقچیان کشته و یک نفر زخمی شد». سردار دهکی این را هم می‌گوید که در این راستا یک شناور قاچاقچی توقیف و دو نفر دستگیر می‌شوند.
وی ادامه می‌دهد: «مرزبانان ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های والای انقلاب اسلامی بیش‌ازپیش در راستای ایجاد و تثبیت امنیت پایدار در منطقه و مبارزه جدی با هرگونه قاچاق تلاش و کوشش کرده و از مسئولان استان بار دیگر می‌خواهیم برای رفع مشکلات مرزنشینان و مبارزه جدی با قاچاق عزمی بیش‌ازپیش داشته باشند».
 

 گلزار شهدای شهرستان رودان

پیکر ستوانیکم شهید اصغر سالارپور دو روز قبل (26 مهرماه) در گلزار شهرستان رودان به خاک سپرده شد.مراسم وداع و تشییع سالارپور با حضور سردار سرتیپ دوم حسین دهکی فرمانده مرزبانی استان هرمزگان، سردار سرتیپ دوم جعفری فرمانده انتظامی استان، فرماندهان نظامی و انتظامی، مسئولان استان، همرزمان و خانواده معظم شهید، از محل ستاد فرماندهی انتظامی استان هرمزگان برگزار شد.
از شهید دو فرزند پسر ۱۲ و ۷ ساله به یادگار مانده است.
منتشر شده: 1
علی
۲۸ مهر ۱۳۹۹
حداقل فیلم این درگیری رو مشاهده کن بعد دست به قلم بشو
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها