گسترش توافق های رژیم صهونیستی با اعراب

امضای اولین معافیت ویزایی بین اسرائیل و امارات


نویسنده: سامیه طهورنیان

سفر سه روزه هیئت اماراتی به رژیم صهونیستی اسرائیل از امروز شروع شده است که در طی این سفر و بین دو کشور توافق نامه هایی در راستای گسترش همکاری امضا خواهد شد.

به گزارش سرویس خلیج فارس صبح ساحل، رویترز دوبی از سفر اولین هیئت رسمی امارات متحده عربی به اسرائیل خبر داد.
این سفر از امروز آغاز شده است و سه روز طول خواهد کشید. به گفته ی مقامات این کشورها، دو کشور امارات و اسرائیل به دنبال گسترش همکاری پس از عادی سازی روابط خود هستند.

بر اساس وب سایت ردیابی پرواز« FlightRadar24 »، یک هواپیمای امارات ایرویز که حامل مقامات دولت امارات بود از «ابوظبی» پایتخت امارات متحده عربی خارج شده و به سمت فرودگاه «بن گوریون» در اسراییل حرکت کرده است. یکی از مقامات اسرائیلی گفتته است که به دلیل نگرانی در مورد ویروس کرونا ، این بازدید فقط به فرودگاه محدود می شود.

امارات متحده عربی و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس بحرین در ماه سپتامبر جز اولین کشورهای عربی بودند که در طی یک ربع قرن، معاهده هایی را برای برقراری روابط رسمی با رژیم صهیونیستی اسرائیل امضا کرد .هیئت اماراتی توسط «عبدالله بن طوق ال ماری» وزیر اقتصاد و عبید حمید الطائر وزیر امور خارجه دولت هدایت می شود.
همچنین اسرائیل و امارات از قبل در اواسط شهریور ماه چندین معامله تجاری را امضا کردند
مقامات اسرائیلی در حاشیه این سفر گفته اند که انتظار می رود دو طرف یک توافقنامه معافیت ویزا برای اسرائیل با یک کشور عربی را امضا کنند. اگر این اتفاق صورت بگیرد، امارات اولین کشورعربی است که به صهونیست ها، معافیت ویزا می دهد.
گفتنی است که در روز یک شنبه همین هفته، وزارت حمل و نقل اسرائیل به رسانه ها گفت :، اسرائیل و امارات متحده عربی روز سه شنبه قراردادی را امضا می کنند که اجازه می دهد 28 پرواز به صورت هفتگی و در نوع تجاری بین فرودگاه «بن گوریون» اسرائیل ، دبی و ابوظبی انجام شود.
به نقل از رویترز، در این توافق نامه، اجازه پروازهای چارتر نامحدود به یک فرودگاه کوچکتر در جنوب اسرائیل و 10 پرواز دیگر در هفته را می دهد.
همچنین این وزارت خانه اعلام کرد که معامله هواپیمایی در فرودگاه بن گوریون امضا خواهد شد و انتظار می رود پروازها طی چند هفته بعد آغاز شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها