قیمت هر کیلو مرغ به ۲۴ هزار تومان رسید



مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: امروز قیمت هر کیلو مرغ زنده ۱۹ هزار تومان و مرغ گرم ۲۴ هزار تومان است.

به گزارش صبح ساحل، «حمد علی کمالی سروستانی»، مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۸ هزار و ۸۰۰ تا ۱۹ هزار تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۲۴ هزار تومان است. وی افزود: طبق روال گذشته، قیمت مرغ در مغازه‌های بالاشهر تحت تاثیر عوامل مختلف نظیر گرانی اجاره بها بالاتر است. کمالی سروستانی درباره آینده بازار مرغ بیان کرد: با توجه به نوسان نرخ نهاده‌های دامی و افزایش هزینه‌های تولید، قیمت مرغ کماکان در بازار بالاست.

این مقام مسئول قیمت هر کیلو ذرت در بازار آزاد را ۳ هزار و ۶۰۰ تا ۴ هزار تومان و کنجاله سویا را ۱۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۴ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با وجود نوسان نرخ نهاده‌های دامی، میزان جوجه ریزی کاهش یافته است. وی قیمت واقعی هر کیلو مرغ زنده درب کشتارگاه را ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان و لاشه مرغ درب کشتارگاه را ۲۲ هزار تومان اعلام کرد. کمالی سروستانی نرخ کنونی هر قطعه جوجه یکروزه را یک هزار و ۹۵۰ تا ۲ هزار و ۱۵۰ تومان اعلام کرد.

گفتنی است در روز گذشته، «حمید فاضلی»، مدیر عامل شرکت مادر تخصصی توسعه صنعت طیور گفت: حدود ۷۰ درصد نیاز بازار را بازار آزاد تامین می‌کند و این گرانی‌ها و کمبود نهاده بر میزان جوجه‌ریزی و همچنین وزن مرغ‌ها اثر گذاشته است تا جایی که امسال بین ۲۰ تا ۳۰ درصد جوجه‌ریزی نسبت به سال گذشته کمتر شد و وزن مرغ‌ها که در گذشته بین ۲.۵ تا ۳ کیلوگرم بود امروز به یک کیلو و ۸۰۰ تا ۲.۵ کیلوگرم رسیده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها