شروع عملیات احداث پل 180متری روی آبنمای مسیر بندر چارک-بندرلنگه



مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان تحویل پروژه احداث پل بندر چارک به پیمانکار و از اتمام پی کنی فنداسیون این پل خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، «یوسف عابدینی»، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان با اشاره به اینکه تحویل زمین پروژه به پیمانکار ابلاغ شده است افزود: از ویژگی های این پل طول 180 متری و عرض 13 متری آن است و دارای 9 دهانه بیست متری است که عملیات پی کنی فنداسیون پل به اتمام رسیده و مصالح مورد نیاز شامل 2600 تن شن شسته، 600 تن مصالح نخودی(یک ونیم)، 500 تن مصالح بادامی(دو و نیم) و 90 تن سیمان نیز به محل کارگاه حمل و دپو شده است.

تامین اعتبار لازم جهت خرید میلگرد از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان است که عابدینی با اعلام این موضوع اضافه کرد: 7 میلیارد و یکصد میلیون ریال برای این منظور تخصیص یافته است و امید می رود با اتمام احداث این پل مشکل آبنمای مسیر بندر چارک-بندر لنگه رفع گردد. وی در ادامه سخنان خود در پاسخ به فرسودگی جاده روستای اهون بشاگرد و آبنماهای موجود در این مسیر نیز افزود: اعتبارات احداث راههای روستایی و فرعی از محل منابع استانی تامین می شود و پیگیری لازم بمنظور تامین اعتبار در حال انجام است و این اداره کل آمادگی لازم را دارد به محض تامین اعتبار، نسبت به انجام مناقصه و معرفی پیمانکار اقدام نماید.

 این مقام مسئول یکی از مشکلات و موانع موجود در منطقه بشاگرد را کوهستانی بودن منطقه و وجود رودخانه های متعدد در طول مسیرها و محورهای مواصلاتی عنوان کرد و اظهار داشت: از مسیر اصلی محور جکدان – سر دشت تا روستای اهون، 12 رودخانه وجود دارد که در سالیان گذشته و در زمان احداث این راهها به صورت آبنما اجرا شده است و تبدیل همه این آبنماها به پل نیازمند تخصیص اعتبارات ویژه ای است که در شرایط فعلی قابل اجرا نخواهد بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها