توزیع  500 هزار واکسن رایگان آنفلوآنزا در قطر


نویسنده: سامیه طهورنیان

وزارت بهداشت عمومی قطر با همکاری یک شرکت بومی به نام «شرکت پزشکی حمد» در این هفته کمپین ملی واکسیناسیون آنفلوانزا را در شهر پزشکی «حمد بن خلیفه» آغاز کردند که بتوانند به شکل رایگان  به مردم واکسن آنفلوآنزا بدهند.
به گزارش سرویس خلیج فارس صبح ساحل و به نقل از «گلف تایمز»، مقامات این کشور گفته اند این واکسن برای  افراد بالای شش ماه بی خطر است و از این هفته  به صورت رایگان در مراکز بهداشتی  «PHCC» یا بیش از 40 مرکز خصوصی و نیمه دولتی در دسترس پزشکان و مردم خواهد بود. با همکاری این کمپین که تا اسفند 99 ادامه دارد، بیش از 500هزار نفر واکسینه می شوند.

روز گذشته نیز رئیس «گروه استراژیک بهداشت ملی کویید 19 قطر» اعلام کرد که مردم می تواند تنها با شماره تماس 107، نوبت دریافت واکسن را رزرو کنند تا در ساعات اوج حضور، دچار مشکل نشوند.
دکتر عبدلحمید الخال افزود: «تزریق واکسن آنفلوآنزا اغلب از ابتلا به آنفلوآنزا محافظت می‌کند. اگرچه این واکسن همیشه محافظت کامل را ایجاد نمی‌کند، اما ارزش تزریق را دارد زیرا بهترین راه برای پیشگیری از آنفلوآنزا تزریق واکسن است».
واکسن آنفلوآنزای امسال از بدن در برابر سه یا چهار ویروس آنفولانزایی محافظت می‌نماید که انتظار می‌رود در این فصل در گردش باشند. واکسن آنفلوآنزا با دوز بالا و واکسن اضافی نیز برای بزرگسالان بالای ۶۵ سال در دسترس خواهد بود.
آنفلوآنزا یک عفونت تنفسی است که می‌تواند عوارض جدی به خصوص در کودکان خردسال، افراد مسن و افراد دارای شرایط پزشکی خاص ایجاد کند. تزریق واکسن آنفلوآنزا، اگر چه ۱۰۰% مؤثر نیست، اما بهترین راه برای جلوگیری از مبتلا شدن و عوارض آن است.

لازم به ذکر است که جمعیت کنونی کشور قطر دو میلیون و هشتصد هزار نفر است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها