رئیس سازمان هواپیمایی کشور:

هیچ گونه افزایشی در خصوص قیمت بلیت های هواپیما نخواهیم داشت



رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به همراه رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران از کانترها و مراحل پذیرش مسافر در ترمینال های ۱ و ۲، ایرساید، اتوبوس ها و رمپ فرودگاه مهرآباد و همچنین پروازهای در حال انجام برخی شرکت های هواپیمایی بازدید کردند.

 

به گزارش صبح ساحل، تورج دهقانی زنگنه، معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان بازید در جمع خبرنگاران اظهارداشت: بازدید میدانی صبح امروز به منظور اطمینان از رعایت دستورالعمل پذیرش حداکثر ۶۰ درصدی مسافر درهواپیماها و دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی ابلاغ شده به شرکت های هواپیمایی صورت گرفت و شرکت ها تا زمانی که این دستورالعمل از سوی وزارت بهداشت ملغی نشود  ملزم به رعایت آن هستند و سازمان هواپیمایی کشوری نیز نظارت جدی خواهد داشت.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: در این خصوص که شرکت های هواپیمایی ۴۰ درصد مسافر خود را از دست می دهند با دستور وزیر محترم راه و شهرسازی تمهیداتی اندیشیده شده که بتوانیم از هفته آینده صورت های مالی شرکت های هواپیمایی به خصوص ۶ ماهه اول سال را دریافت کرده و تسهیلاتی از طریق دولت به آنها پرداخت شود.

کاپیتان زنگنه با اعلام این خبر که هیچ گونه افزایش قیمتی نخواهیم داشت و پول این صندلی های خالی از مسافران دریافت نخواهد شد افزود: ما در این ایام هیچ افزایش قیمتی نداریم و این پول را به هیچ عنوان از مسافر دریافت نمی کنیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص افزایش قیمت توسط شرکت های هواپیمایی در روزهای اخیر اظهارداشت: سازمان هواپیمایی کشوری طبق ماده" ۵" بند "ب" قانون این سازمان مسول جلوگیری از رقابت مضره و مصالح عمومی است و از آنجا که تاکنون مشکلاتی از سوی چارتر کننده وجود داشت با لغو پروازهای چارتری از ۲۵ مهر به جز مسیرهای کیش و قشم و مناطق نفت خیز هیچ مسیر دیگری مجاز به چارتر نیست.

زنگنه خصوص افزایش قیمت بلیت هواپیما در هفته جاری که توسط برخی شرکت ها صورت گرفته افزود: طبق فصول سالهای گذشته در زمان پیک پرواز قیمت ها براساس بازار عرضه و تقاضا افزایش می یافت چرا که بازار تابع عرضه و تقاضا است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه شرکت های هواپیمایی براساس دامنه نرخی که برایشان تعریف شده هیچ افزایش قیمت نداشتند افزود: جلساتی با وزیر محترم راه وشهرسازی، نمایندگان محترم کمیسیون عمران مجلس و شرکت های هواپیمایی برگزار و قرار شدکه در هفته آینده در نشستی مشترک به نتایجی دست یابیم.

کاپیتان زنگنه افزود: به یکی از شرکت های هواپیمایی در بازدیدی که صبح امروز به عمل آمد بخاطر اشکال در تهویه داخل هواپیما در پرواز تهران- قشم تذکر جدی داده شد و دستور کاهش پروازها در همان مسیر صادر شد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: چنانچه مسافران با عدم رعایت پروتکل های بهداشتی مواجه شوند می توانند با تلفن های سازمان هواپیمایی کشوری بصورت شبانه روز تماس حاصل کرده و یا با اسکن بارکد فرم های نظرسنجی داخل هواپیما به صورت مستقیم با سازمان هواپیمایی کشوری در ارتباط باشند.

منبع:ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها