بیش از 4 هزار و 500 اصله نهال به شهروندان بندرعباسی اهدا می‌شود



رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۴۵۰۰ اصله نهال به شهروندان بندرعباسی اهدا و یا به درخواست آنان در محل سکونت شان کاشته شده است.

به گزارش صبح ساحل، مصطفی خادم افزود: در راستای اجرای طرح شهروند شهر سبز نیز بیش از هزار شاخه گل فصلی بصورت رایگان بین شهروندان توزیع شده است.

وی اضافه کرد: نخل زینتی، چریش، گاروم زنگی، لیمو، گل ابریشم، جم ، بنجامین، گل کاغذی و توت از مهمترین نهال های کاشته شده و اهدایی به شهروندان بوده است.

به نوشته ایسنا، رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس، هدف از اجرای این طرح را توسعه فضای سبز شهری، زیبا سازی نما و منظر شهری ، ترغیب مردم به نگهداری از گل ها و گیاهان و همچنین مقابله با آلودگی هوا عنوان کرد.

مصطفی خادم اظهار داشت: طرح شهروند شهر سبز و اهداء نهال رایگان به شهروندان از ابتدای سال جاری آغاز شده است و بدلیل استقبال خوب شهروندان ادامه می یابد.

وی خاطر نشان کرد: شهروندان می‌توانند برای دریافت فرم درخواست نهال به این سازمان و دریافت اصله نهال به نهالستان های مربوطه مراجعه کنند.

رئیس سازمان سیما منظر و فصای سبز شهری شهرداری بندرعباس بیان کرد: این امکان هم فراهم شده است که شهروندان بصورت غیرحضوری و با مراجعه به سایت این سازمان به نشانی http://smfazayesabz.bandarabbas.ir/ نهال درخواستی خود را سفارش دهند.

مصطفی خادم در پایان بر اهمیت تقویت همکاری بین مردم و ادارات و نهادها با این سازمان در توسعه ، نگهداری و حفظ فضای سبز تأکید کرد.

لازم به ذکر است که استاندارد سرانه فضای سبز- جدا از استانداردهای فضاهای تفریحی- در دنیا برای هر فرد 25 متر مربع است و در ایـران بـرای هر فرد 9 متر مربع ؛ در این رابطه «آرش رضایی»، مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری هرمزگان، چندی پیش به رسانه‌ها گفته بود: «سرانه فضای سبز در شهرهای استان هرمزگان 8 متر‌ مربع است و این یعنی 17 متر مربع با استانداردهای جهانی فاصله دارد».

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها