امکان سفر دریایی به قطر، عمان و حتی استرالیا فراهم می شود



مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از برنامه‌ریزی برای سفر دریایی به مقاصد جدیدی مانند قطر، عمان و حتی استرالیا خبر داد و گفت: مذاکرات برای آغاز و گسترش سفرهای دریایی، پیش از شیوع ویروس کرونا شروع شده و اگر زمینه فراهم شود، مذاکرات از سر گرفته خواهد شد.

 به گزارش صبح ساحل، در پی شیوع ویروس کرونا، سفرهای دریایی مانند دیگر  سفرهای زمینی و هوایی متوقف شد و کشورهای مختلف مرزهای خود را به روی مسافران و گردشگران بستند. اما طی ماه‌های اخیر مذاکرات دو و چندجانبه بین کشورهای مختلف انجام شده و سفرهای زمینی، دریایی و هوایی با رعایت پروتکل‌های مشترک بهداشتی بتدریج از سر گرفته شده است. 

چندی پیش، محمد راستاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی درباره آخرین وضعیت سفرهای دریایی گفته بود: اگر شرایط و زمینه مذاکرات برای از سرگیری سفرهای دریای فراهم شود و بخش خصوصی نیز استقبال کند.  آماده انجام مذاکرات برای از سرگیری سفرهای دریایی به مقصد شارجه، دوبی، کویت و اضافه کردن مقاصد جدید خارجی در راستای گسترش سفرهای دریایی هستیم.   پس از این اظهارات اخباری درباره از سرگیری سفر دریایی بندر لنگه_دوبی منتشر شد.

حسین عباس‌نژاد -مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی - درباره مقاصد جدید خارجی برای گسترش سفرهای دریایی گفت: پیش از شیوع ویروس کرونا، کشورهای مانند قطر و عمان به عنوان مقاصد جدید دریایی در دستورکار قرار داشتند و مذاکرات برای راه‌اندازی خطوط کشتیرانی از بنادر بوشهر و چابهار به این کشورها آغاز شده بود. اما شیوع این بیماری در دنیا سبب شد تا وقفه‌ای این زمینه ایجاد شود.

وی افزود: مسلماً به محض آنکه شرایط از نظر شیوع ویروس کرونا به صورت دوجانبه بین کشورهای مورد نظر و ایران فراهم شود، مذاکرات را از سر می گیریم و هم اکنون برنامه ریزی برای از سرگیری مذاکرات توسط سازمان بنادر و دریانوردی و وزارت امور خارجه آغاز شده است.

منتظر تایید: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها