استاندار هرمزگان :

افزایش تعداد آزمایش های مثبت کرونا در استان؛ تالارهای متخلف پلمپ خواهند شد



استاندار هرمزگان گفت: تعداد آزمایش های مثبت کرونا در هرمزگان افزایش یافته که این امر ناشی از کاهش توجه به رعایت توصیه ها و الزامات بهداشتی پیشگیری از کرونا است.

 

به گزارش صبح ساحل، فریدون همتی ظهر شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان بیان داشت: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در هرمزگان رو به افزایش است و تعداد آزمایش های مثبت این بیماری نیز در استان افزایش یافته است که این امر ناشی از کاهش توجه و رعایت توصیه ها و الزامات بهداشتی پیشگیری از کرونا است.

وی عنوان کرد: در مرحله پیشگیری از بیماری کرونا، رعایت تمامی اصول و پروتکل های بهداشتی، شامل استفاده از ماسک، فاصله گذاری، شستن منظم دست ها و ضدعفونی باید به طور شبانه روزی مورد توجه باشد.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: از مردم می‌خواهیم حساسیت آنها نسبت به رعایت اصول بهداشتی در جهت پیشگیری از بیماری کرونا به هیچ عنوان کم نشود و همچنان پروتکل های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، رعایت فاصله، شستشوی منظم دست ها و ضدعفونی را رعایت کنند، چون به هر میزان توجه به این اصول کاهش یابد، شیوع این ویروس نیز افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: با توجه به بازگشایی تالارهای پذیرایی، تمامی مراسم ها در این تالارها باید با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی انجام شود و به چند مورد عدم رعایت طی روزهای اخیر در تالارها تذکر شدید داده شده و اگر بی توجهی و عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی ادامه داشته باشد، قطعاً تالارهای متخلف پلمپ خواهند شد.

همتی ابرازداشت: دهیاران بر مراسم های عروسی در روستاها نظارت دقیق داشته باشند و در صورت هرگونه بی‌توجهی به اصول بهداشتی و حضور جمعیت زیاد در این مراسمات، از آن جلوگیری به عمل آورند و گزارش دهند تا اقدام قضایی لازم صورت گیرد و فرمانداران و بخشداران نیز باید به این امور در شهرستان‌ها و بخش‌ها توجه کافی داشته باشند.

وی تاکید کرد: ترددها و مسافرت های غیرضروری در داخل استان از عوامل شیوع بیماری کرونا است و از مردم می‌خواهیم تا از هرگونه سفر غیرضروری از شهرها به روستاها و همچنین از روستاها به شهرها خودداری و پرهیز کنند.

وی افزود: نظارت ها بر رعایت این موارد باید دقیق تر و با حساسیت بسیار بیشتر صورت گیرد و هرچه رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزایش یابد، موجب ایمنی و سلامت مردم خواهد شد و از مردم نیز می‌خواهیم در این راستا همچنان همراهی خوبی داشته باشند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها