ماجرای نوزاد رها شده در حاشیه شهر اصفهان



انتشار تصویری از جسد نوزاد رها شده در بیابان های حاشیه شهر اصفهان در فضای مجازی منتشر شده‌است، به دنبال آن مسئولین پیگیر بررسی موضوع هستند.

به گزارش صبح ساحل،فعال اجتماعی ساکن منطقه حصه که برای نخستین بار عکس این نوزاد را در شبکه اجتماعی خود منتشر کرد، گفته بود این نوزاد متعلق به یکی از زنان کارتن خواب در مناطق حاشیه ای شهر اصفهان است که فعالان اجتماعی بارها معضلات آنها را به گوش مسئولان استان و شهر اصفهان رسانده اند.

«مجتبی ناجی»، معاون اجتماعی بهزیستی اصفهان، درخصوص پیدا شدن نوزاد رها شده در حاشیه شهر گفت: پس ازپیدا شدن منبع این خبر، منبع منتشرکننده خبر اعلام کرد این نوزاد روز پنج‌شنبه در مناطق بیابانی حاشیه شهر پیدا شده و نیروی انتظامی هم برای مراحل بعدی ورود کرده است، اما هیچ تماسی با ۱۲۳ اورژانس اجتماعی برقرار نشده و هویت این نوزاد هنوز شناسایی نشده است و معلوم نیست این نوزاد متعلق به ساکنان این منطقه باشد یا تنها در این منطقه رها شده است.

وی با بیان اینکه مقرر شد از طریق پایگاه خدمات اجتماعی منطقه موردنظر اطلاعات بیشتری از صحت این گزارش دریافت شود، افزود: همکاران ما در این پایگاه منطقه‌ای همچنان پیگیر موضوع هستند و قطعاً نیروی انتظامی و پزشکی قانونی هم ادامه روند این موضوع را پیگیری خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه یک مرکز کاهش آسیب در منطقه حاشیه‌ای اصفهان فعالیت دارد، گفت: فعالیت این مرکز ویژه رصد وضعیت بی‌خانمانان به ویژه کارتن خواب‌های معتاد این منطقه است و خدمات بهداشتی، درمانی و حمایتی لازم را به این قشر ارائه می‌دهد تا این افراد حتی با وجود مصرف موادمخدر به وضعیتی بدتر گرفتار نشوند و به نوعی با کاهش آسیب اعتیاد این افراد را کنترل می‌کنند تا به بیماری‌های عفونی و مشکلات بیشتر دچار نشوند.

یک مرکز کاهش آسیب و یک پایگاه خدمات اجتماعی در مناطق حاشیه‌ای فعالیت دارند

ناجی افزود: غیر از این مرکز کاهش آسیب یک پایگاه خدمات اجتماعی در منطقه حاشیه‌ای اصفهان داریم که وظیفه این مرکز شناسایی و ارجاع افراد نیازمند خدمات بهزیستی است و این پایگاه با دیگر نهادهای این منطقه از جمله بسیج محله هماهنگی دارد و به طور فعال در رصد و شناسایی موارد آسیب‌های اجتماعی و ارجاع آنها به بهزیستی و دیگر ارگان‌ها همکاری دارد. معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان رویکرد تخصصی و کارشناسانه را توانمندسازی این مناطق دانست و افزود: باید مردم این محلات اداره امور بهداشتی و اجتماعی محله خود را پیگیری کنند و خودشان راهکار بدهند و مشارکت لازم را داشته باشند تا بتوان مشکلات این محلات را به حداقل رساند.

وی در خصوص طرح عقیم سازی زنان معتاد که در سال‌های گذشته مطرح شد، اظهار کرد: به نظر من نمی‌توان حق حیات و تولد را از کسی سلب کرد اگر چه زمانی به عنوان مسائل جمعیت‌شناسی ترغیب مردم به کنترل جمعیت بود اما در مورد زنانی که در معرض آسیب هستند کسی نمی‌تواند حق تولیدمثل را از کسی بگیرد چرا که در بسیاری موارد دیده‌ایم افرادی که در مناطق حاشیه‌ای پرورش پیدا می‌کنند منوط به اینکه حمایت‌های لازم را دریافت کنند و تاب‌آور پرورش یابند از فرزندان خانواده‌های مرفه پیشرفت بیشتری دارند و بسیاری از کسانی که جایگاه اجتماعی قابل قبولی دارند دوران کودکی سختی داشتند و اینکه بگوئیم این افراد حق بچه‌دار شدن ندارند بسیار خودخواهانه است و نباید این حق را از کسی سلب کرد.

منبع: ایمنا_تابناک

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها