صدور مجوز خودروسازان برای افزایش قیمت/ پراید ۸۵ میلیونی هم مشتری ندارد



رئیس شورای رقابت از افزایش قیمت خودرو در سه ماه سوم امسال خبر داد. کارشناسان معتقدند درصورت افت نرخ دلار به کانال ۲۷ هزار تومان، قیمت پراید به کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان خواهد رسید.

قیمت روز خودرو در 5 آبان ماه

به گزارش صبح ساحل، نگاهی به قیمت‌های امروز خودرو در آگهی‌های فروش اینترنتی حاکی از آن است که دارندگان پراید۱۱۱ قیمت این خودرو را تا ۱۳۴میلیون، پراید۱۳۱ حدود ۱۱۷میلیون و دارندگان پراید۱۳۲ قیمت را تا ۱۱۷میلیون و ۵۰۰هزار تومان پایین آورده‌اند. قیمت تیبا معمولی در این بازار به ۱۵۳میلیون و تیبا۲ به حدود ۱۶۰میلیون تومان رسیده و قیمت ساینا نیز تقریبا ۱۵۱میلیون تومان اعلام شد؛ قیمت کوییک و کوییک‌آر هم ۱۶۰ و ۱۷۶میلیون تومان است. قیمت پژو۲۰۶ تیپ۲ نیز حدود ۲۱۹میلیون، پژو۲۰۶ تیپ۵ تقریبا ۲۸۹میلیون و پژو۲۰۷ اتوماتیک ۴۹۸میلیون تومان است. امروز قیمت هر دستگاه سمند ال‌ایکس ساده در بازار آزاد تهران به ۲۰۰میلیون و سمند سورن به ۲۵۲میلیون تومان رسید.

قیمت انواع دنا در بازار آزاد

دارندگان دنا امروز قیمت دنا معمولی را ۳۱۴میلیون، قیمت دنا پلاس دنده‌ای ساده را ۴۰۱میلیون و قیمت دنا پلاس دنده‌ای توربو را ۴۸۳میلیون تومان اعلام کردند.

قیمت روز خودرو‌های مونتاژی

در بین خودرو‌های مونتاژی هم قیمت پژو۲۰۰۸ در بازار امروز یک میلیارد و ۱۳۰میلیون، سیتروئنC3 حدود یک میلیارد و ۱۵میلیون، سراتو یک میلیارد تومان، ساندرو اتوماتیک ۵۴۱میلیون و ساندرو استپ‌وی حدود ۵۸۶میلیون تومان است.

به گفته‌ی رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت، پیش‌بینی می‌شود برای پراید ۸۵ تا ۹۰ میلیون تومانی هم، مشتری نباشد.موتمنی دلایل این موضوع را حبابی بودن شدید قیمت‌ها، نبود مشتری در بازار و زیاد بودن خودرو دست واسطه‌ها و دلالان برشمرد.

مجوز خودروسازان برای افزایش قیمت پاییز صادر شد!


«رضا شیوا»، رئیس شورای رقابت با اشاره به اینکه خودروسازان می‌توانند هر سه ماه یک بار براساس نرخ تورم بخشی که از سوی بانک مرکزی اعلام می شود حداکثر افزایش قیمت‌ها را در محصولات اعمال نمایند، گفت: در حال حاضر «ایدرو»، مسئول نظارت بر بخش خودرو است و آن ها از شورای رقابت خواستند تا افزایش قیمت‌ها را تأیید کند، این در حالی است که این موضوع نیازمند تأیید شورای رقابت نیست بلکه مطابق مصوبه امکان افزایش قیمت‌ها متناسب با نرخ تورم بخشی وجود دارد. وی افزود: خودروسازان می‌توانند حداکثر تا سقف نرخ تورم بخشی اعلامی از سوی بانک مرکزی افزایش قیمت‌ها را در محصولات خود یکباره یا در دو مرحله انجام دهند.به گفته شیوا تعیین دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو با رای 12 نفر از اعضای شورا به همراه سه ناظر انجام گرفته و این موضوع نشان می‌دهد این دستورالعمل به صورت کارشناسی تعیین شده است،  این درحالیست که برخی در تما‌س‌ با بنده اعلام می‌کنند که افزایش قیمت‌ها را لحاظ نکنید، که باید بگویم این دستورالعمل حاصل توافق کارشناسان مربوطه است و با اکثریت آرا به تصویب رسیده است.

از ابتدای سال تاکنون به علت شیوع ویروس کرونا، تعطیلی طولانی مدت کارخانجات، زیان برخی خودروسازان در این بحران، شاهد افزایش قیمت های نجومی خودرو بوده‌ایم. در هفته های پیش رو، با وجود صدور مجوز افزایش قیمت خودرو و افت نرخ دلار، قیمت خودرو متعادل می شود یا خیر.

منبع: اقتصادآنلاین_باشگاه خبرنگاران_کار

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها