ورود شاخص کل به کانال 1/2 میلیون؛ دستور رئیسی برای بررسی مشکلات بازار سرمایه



امروز با شروع معاملات بازار سهام شاخص کل متاثر از عرضه زیاد در نمادهای شاخص‌ساز حدود ۱٫۸ درصد ریزش کرد و به کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد رسید.

به گزارش صبح ساحل، در دو هفته گذشته روند شاخص کل بورس نزولی بود و امروز نیز با شروع معاملات بازار سهام عرضه در کلیت بازار باعث شد تا شاخص کل کانال یک میلیون و 300 هزار واحد را نیز از دست بدهد و به یک میلیون و 278 هزار واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز روندی نزولی داشته و کلیت بازار سهام قفل در صف‌های فروش است.

به طوری که سهامداران متضرر شده نیز در حال حاضر  توانایی خروج از بازار را ندارند و سرمایه آنها در صف‌های فروش قفل شده است و همین اصرار برای فروش سهام نیز باعث به وجود آمدن صف‌های فروش است و نقدشوندگی بازار سهام که یکی از ویژگی‌های مثبت این بازار نسبت به بازارهای موازی بود از بین رفته است.

به نوشته تجارت نیوز، در جریان معاملات امروز بازار سهام نمادهای فملی و فولاد مقاومت قیمتی خود را از دست دادند و در کف قیمت با صف فروش سنگین عرضه شدند.

همچنین در جریان معاملات امروز بازار سهام نمادهای پالایشی صف فروش بالایی دارند و عرضه در این نمادها زیاد است، صندوق پالایشی یکم نیز به دلیل روند نزولی این نمادها با قیمت‌های امروز با وجود تخفیف 40 درصدی 8 درصد ضرر کرده است.

اما به نظر می‌رسد بازار امروز در حال تحرکات مثبت است و موج‌های مثبتی در گروه‌های فلزات اساسی، نمادهای سیتا و امین که دیروز به قیمت زمان عرضه خود رسیده بودند، خودرو، محصولات شیمیایی چون آریا و نوری دیده می‌شود.

ریزش بازار سهام طولانی شده است و از لحاظ تکتیکال باید واکنشی مثبت به ریزش‌های اخیر شاخص کل داشته باشد اما به نظرمی‌رسد واکنش مثبت پایدار بازار سهام تا انتخابات آمریکا به تعویق افتاده است.

محسن علیزاده عضو ناظر مجلس در شورای‌عالی بورس نیز با اشاره به ابلاغ دستور العمل ساماندهی و رسیدگی به پرونده‌های بازار سرمایه ایران از سوی رئیس قوه قضاییه گفت: ابلاغ دستور العمل رسیدگی به پرونده‌های مربوط به بازار سرمایه نشان از این دارد که این بازار حساسیت خاصی پیدا کرده و قوه قضاییه هم به جد به دنبال بررسی مسائل و مشکلات این بازار است.

وی همچنین گفت: اقدام رئیس قوه قضاییه در صدور ابلاغیه دستور العمل رسیدگی به پرونده‌های بازار بورس ایران به موقع و بسیار لازم و ضروری بود که امیدواریم به سرعت اجرایی شود.

غیرقابل انتشار: 3
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها