دستگیری سارقان نقاب دار از سیریک تا مشهد



باند سارقان جوانی که با چهره‌های پوشیده شده سد راه عابران پیاده در بندرعباس قرار می‌گرفتند و با تهدید سلاح سرد، اقدام به سرقت طلاجات می‌کردند و یا به خانه‌های مردم دستبرد می‌زدند و یا خودروها را سرقت می‌کردند متلاشی شد.

 

به گزارش صبح ساحل، این باند حدود 19 نفره که چهره‌های خود را با ماسک می‌پوشانند از اوایل امسال در بندرعباس با ایجاد رعب و وحشت در بین مردم اقدام به سرقت می‌کردند هفته گذشته با تلاش کارگاهان پلیس آگاهی هرمزگان در سیریک، بندرعباس و مشهد به دام افتادند.
17 نفر از این افراد که دستگیر شدند در بازجویی‌های اولیه به بیش از 30 فقره سرقت به عنف اعتراف کردند. در بین دستگیرشدگان دو نفر زن نیز هستند که در پوشش خانواده در خودروهای سارقان قرار می‌گرفتند تا فردی به آنها شک نکند و به دام پلیس نیافتند اما این شگردشان به شکست انجامید.
به گفته سرهنگ عبدالمجید کرمی رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان هرمزگان، این افراد بیشتر در تاریکی محیط و در اماکن خلوت با تهدید سلاح سرد از عابران پیاده سرقت می‌کردند، یا شیشه‌های خودروهای متوقف‌شده در حاشیه خیابان‌ها و کوچه‌ها را می‌شکستند و وسایل درون آن را به سرقت می‌بردند و یا اینکه به منازل مردم دستبرد می‌زدند که اکثراً در آن موقع زمان خالی از سکنه بود

 اقرار به سرقت 3 خودرو
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان هرمزگان دراین‌باره گفت: در پی اعلام وقوع چندین فقره انواع سرقت به عنف طلاجات و خودرو در سطح شهر بندرعباس، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت این پلیس قرار گرفت. وی افزود: در این رابطه که متهمان با استفاده از 3 دستگاه خودرو باقدرت و تهدید سلاح سرد اقدام به سرقت میکردند.

 دستگیری در سیریک، بندرعباس و مشهد
سرهنگ کرمی ادامه داد: با تلاش کارآگاهان و اقدامات فنی و اطلاعاتی 2 نفر از متهمان در شهرستان سیریک شناسایی و دستگیر که جهت تکمیل تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل شدند.
وی بابیان اینکه متهمان در تحقیقات پلیسی و پس از رویارویی با ادله موجود به ۹ فقره سرقت به عنف طلاجات از بانوان و ۲۱ فقره سرقت داخل خودرو به ارزش 10 میلیارد ریال اعتراف کردند گفت: طی هماهنگی با مقام قضایی، در چندین عملیات غافلگیرانه با استفاده از شگردهای پلیسی در بندرعباس و مشهد 15 نفر از دیگر متهمان پرونده دستگیر و تلاش برای دستگیری 2 نفر از متهمان دیگر پرونده ادامه دارد.

 اموال مسروقه به مالباختگان برگشت داده شد
رئیس پلیس آگاهی استان خاطرنشان کرد: بر اساس سوابق پرونده های موجود و بازسازی صحنههای سرقت، بسیاری از اموال مسروقه به مالباختگان تحویل و پرونده جهت سیر مراحل قانونی به همراه متهمان تحویل مراجع قضائی شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها