جوانان حلقه انتقال کرونا در هرمزگان؛ تجمعات باید مدیریت شود



سخنگو و مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: اصلی‌ترین علت افزایش جانباختگان کرونایی در استان بی اعتنایی جوانان به اصول بهداشتی است.

 

به گزارش صبح ساحل، دکتر فاطمه نوروزیان روز پنجشنبه با ابراز نگرانی در خصوص بالا رفتن بیماران بستری در ICU بیمارستانهای هرمزگان افزود: با بررسی های صورت گرفته، میانگین سنی بیماران سرپایی 48 سال، بیماران بستری 53 سال و جانباختگان 63 سال است.

وی ادامه داد: این آمار نشان‌دهنده این است که جمعیت جوان جامعه در حال حاضر بیشتر درگیر کرونا می شوند و به دلیل رعایت نکردن اصول بهداشتی در مهمانی و دورهمی‌های خانوادگی و فامیلی، این ویروس را به افراد میانسال و سالخورده خانواده‌ها منتقل می‌کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: آمار میانگین سنی مبتلایان و جانباختگان کرونایی در هرمزگان، نشان‌دهنده بی اعتنایی جوانان به اصول بهداشتی و انتقال آن به افراد مسن و سالخورده است.

نوروزیان یاد آور شد: با ثبات نسبی وضعیت کرونا در استان هرمزگان ظرف یکماه گذشته، مردم استان نسبت به این ویروس بی توجه شده و مجدد در حال برگزاری مراسم هاو دورهمی هستند.

وی ادامه داد: این وضعیت باعث افزایش نسبی آمار کرونا در استان شده و همچنین مشاهده می شود که تعدادی از شهروندان به ویژه جوانان، نسبت به ابتلای خود به ویروس کرونا و بروز علائم، بی اهمیت شده‌اند.

وی یادآور شد:  اکنون موثرترین و شایع‌ترین علت بالای مرگ و میر در تمام اقشار و گروه‌های سنی در استان هرمزگان، مراجعه دیر هنگام به مراکز درمانی است که در نتیجه این گروه افراد به علت سن بالا، ایمنی کم و داشتن بیماری زمینه ای در اغلب آنان، بیماری را با فرم شدیدتری تجربه می‌کنند و با درصد بیشتری جان خود را از دست می‌دهند.

وی رعایت اصول بهداشتی سه گانه و پرهیز از حضور در تجمع و مراسم ها و دورهمی‌ها، اقدامات اصلی و موثر جهت پیشگیری از کرونا دانست و اظهارداشت: هر یک از افراد دچار علائمی همچون سردرد، تب، خستگی و بدن درد، مشکلات گوارشی و تنگی نفس شدند، به مراکز بهداشتی و درمانی جهت تشخیص و معالجه زودهنگام مراجعه کنند.

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها