سرنخ پلیس فتا هرمزگان از کسر حساب به برادر شاکی رسید

بازی آنلاینی که 15 میلیون تومان آب خورد



پسربچه 11 ساله ای بدون اطلاع ، با کارت خواهرش حدود 15 میلیون تومان  اکانت بازی را خرید که توسط پلیس فتا هرمزگان   دستش رو شد .
این پسر که  وسوسه بازی آنلاین  را داشت  بدون اینکه خواهر بزرگش متوجه شود کارت وی را بر می برداشت و از طریق تلفن همراه او اقدام به انتقال کارت به کارت اینترنتی به حساب فروشنده می کرد  در واقع  پول های خواهرش را در بازی های آنلاین بر باد داد.

ماجرای این پرونده
مدتی قبل زن جوانی در بندرعباس متوجه شد که از حساب وی 15 میلیون تومان کسر شده و حتی پیامک های رمز دوم پویا به گوشی تلفن همراهش ارسال نشده است به همین علت به پلیس فتا مراجعه کرد .
سرپرست پلیس فتا استان هرمزگان در این رابطه گفت: در پی مراجعه و اعلام شکایت یکی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر اینکه طی 29 مرحله در قالب پرداخت های اینترنتی کارت به کارت مبلغ 150 میلیون ریال از حساب وی برداشت شده و حتی پیامک های رمز دوم پویا به گوشی تلفن همراهش ارسال نشده ، موضوع به صورت ویژه در دستور کار شناسان این یگان قرار گرفت.

سرنخ به برادر شاکی رسید
به گفته سرگرد «احسان بهمنی» با تحقیقات لازم و بررسی های اطلاعاتی توسط کارشناسان مشخص شد خریدهای درون برنامه ای به واسطه ادمین یک گروه تلگرامی فروش اعتبار مجازی برای بازی های آنلاین انجام شده است.بررسی های تکمیلی  ادامه داشت تا آنکه سرنخ ماجرا به پسر بچه 11 ساله ای رسید که برادر شاکی بود.
پاک کردن رمز پویا
این مقام انتظامی اظهار داشت:  محرز شد برادر 11 ساله این زن شاکی  از طریق گوشی موبایل وی اقدام به انتقال کارت به کارت اینترنتی به حساب فروشنده کرده و برای احراز هویت کپی شناسنامه مادر و پدر را ارسال،سپس پیامک رمزهای دوم پویا را پاک می کرده است .
انصراف از شکایت
زن جوان که هنوز در شوک ماجرا بود  از شکایت خود  انصراف داد .
سرگرد بهمنی گفت:سرانجام شاکیه طی رضایت کتبی اظهار داشت که وی مقصر اصلی این اتفاق است زیرا به انگیزه دلسوزی خودش بازی مربوطه را نصب کرده و گوشی هوشمند اغلب اوقات در اختیار برادرش بوده همچنین در گذشته شخصاً با کارت بانکی برای او اعتبار مجازی جهت ارتقای بازی خریداری کرده است.
عدم نظارت خانواده ها
سرپرست پلیس فتا استان هرمزگان به کشف این پرونده خرید غیر مجاز با پرداخت های درون برنامه ای در بازی آنلاین پرداخت و افزود: کاهش شادابی و تحرک در اجتماع و خانواده، موجب شده تا نسل کم سن و سال ،بیش از حد نرمال به بازی های آنلاین خشونت آمیز و ابزارهای مجازی برای تسکین بخشی و خودفریبی تکیه نمایند که متأسفانه خانواده ها به علت مشغله ها و تنش های زیاد فکری برای رهایی از کلنجار با فرزندان،از حربه سرگرمی های مجازی استفاده می کنند و نظارتی هم توسط آنها صورت نمی گیرد.
وی در پایان از عموم شهروندان خواست به صورت مستمر برای مشاهده محتوای آموزشی،مطالعه اخبار جرائم سایبری، مصونیت از شگردهای مجرمانه و گزارش جرائم سایبری به وب سایت ‎www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها