فرماندار قشم:

رفت و آمد به جزیره قشم به مدت پنج روز ممنوع می‌شود



فرماندار قشم گفت: از روز دوشنبه به مدت پنج روز خروج ساکنان و ورود دیگر هموطنان از اسکله‌های شهید ذاکری و لافت و پهل ممنوع است.

به گزارش صبح ساحل، علیرضا نصری شامگاه روز یکشنبه در جلسه ستاد کرونای شهرستان قشم افزود: این امر پیرو دستوالعمل استانداری هرمزگان برای اجرای طرح «استان بدون کرونا» با جدیت اعمال می‌شود.

وی همچنین با تاکید بر همدلی مردم و مسوولان برای شکست کرونا، ادامه داد: جرایم نقدی و محرومیت از دریافت خدمات اداری و صنفی در انتظار افراد بدون ماسک است.

فرماندار قشم تصریح کرد: نظارت‌ بر تجمع‌ها و حضور در پارک‌های شهر، سواحل و برگزاری آئین‌های جشن و عزا  به صورت دقیق‌تر و با جدیت بیشتر اجرا شود  .

وی افزود:  برگزار کنندگان تجمعات، عروسی و عزا بدون اطلاع ناظران، به مقامات قضایی معرفی و به اتهام به خطر انداختن سلامت عمومی، محاکمه خواهند شد.

نصری ادامه داد: بخشداران و دهیاران بر عملکرد اصناف، برگزاری  مراسم عروسی و عزا و تجمعات، نظارت فعال داشته باشند.

وی اظهار کرد:  مجتمع‌های تجاری و بازارها اصل خود ارزیابی و رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک توسط کارکنان و مشتریان را با حساسیت رصد و کنترل نمایند.

فرماندار قشم افزود:با برنامه‌های تدوین شده، از ظرفیت پایگاه‌های بسیج محلات، نخبگان، بهداشت و درمان و نیروی انتظامی برای نظارت بر حسن اجرای مصوبات ستاد کرونا، استفاده می شود.

وی تاکید کرد: عرضه چای و قلیان در سواحل، پارک‌ها و کافه ها ممنوع است.

نصری همچنین گفت: سطح فرهنگ پیشگیری و روش‌های بهداشتی با استفاده از ظرفیت‌های موثر مانند امامان جمعه و جماعات، متنفذین اجتماعی، فضای مجازی و دستگاه های فرهنگی، افزایش داده شود.

وی خاطرنشان کرد: معلمان ۱۰ تا ۱۵ دقیقه از ساعت‌های آموزشی را به طرح مباحث مربوط به کرونا در مقاطع مختلف تحصیلی، اختصاص دهند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها