مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان خبرداد

واریز 100 میلیارد تومان به حساب شهرداری بندرعباس



مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان در دویست و دومین جلسه شورای شهر بندرعباس گفت: یکی از وظایف مهم امور مالیاتی وصول مالیات حقوق حقه دولت و واریز آن به حساب خزانه و همچنین وصول سه درصد عوارض شهرداری‌ها و واریز آن به حساب شهرداری‌ها و بهیاری‌ها است. علی رغم اینکه شیوع ویروس کرونا همه ی آمارها را منفی کرد درهفت ماهه سال جاری تاکنون ۱۰۸ میلیارد تومان به حساب شهرداری واریز کردیم.

شاکر رضا مریدی با بیان اینکه امسال، تحریم‌های ظالمانه و کرونا همه‌ی امور را تحت تاثیر قرار داد، افزود: علی رغم همه‌ی مسائل سعی ما بر این بوده است که حق و حقوق شهر بندرعباس و سایر شهر ها را وصول کنیم.

مریدی عنوان کرد: نرخ مالیات ارزش افزوده ۹ درصد است که ۳ درصد آن به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، یک درصد به عنوان مالیات سلامت به حساب دانشگاه علوم پزشکی و  پنج درصد دیگر به حساب خزانه واریز می شود.

مدیر کل امور مالیاتی هرمزگان با اشاره به اینکه در دو سال گذشته مبالغ خوبی در اختیار علوم پزشکی قرار دادیم، تصریح کرد: در بحث سلامت علاوه بر یک درصد، اسفند ماه در بحث کرونا به کلیه واحد های تولیدی اعلام کردیم در اجرای ماده 172 اگر واحدی به دانشگاه علوم پزشکی کمک کند از درآمد مشمول مالیاتشان کم می کنیم. خوشبختانه استقبال خوبی صورت گرفت و مبالغ خوبی پرداخت شد.

وی با بیان اینکه قانون ارزش افزوده از مهر ماه سال ۸۷ شروع شده است و ۱۲ سال از عمر آن می گذرد، اظهار کرد: در طول این مدت یک هزار و ۱۷۳ میلیارد تومان به حساب شهرداری بندرعباس واریز کردیم که از این مقدار ۷۶۴ میلیارد تومان مربوط به سال ۹۶  و هفت ماهه ۹۹ و  ۴۰۸ میلیارد تومان نیز مربوط به ۸ سال قبل است که نشانه‌ی همدلی و همراهی بین شهرداری و امور مالیاتی است.

مریدی افزود: سال گذشته {یک ساله 98} ۲۸۱ میلیارد تومان به حساب شهرداری واریز کردیم که از این مقدار ۸۸ میلیارد تومان آلایندگی و ۱۹۳ میلیارد تومان عوارض عمومی بود.

مدیر کل امور مالیاتی هرمزگان گفت: علی رغم اینکه شیوع ویروس کرونا همه‌ی آمار ها را منفی کرده است در هفت ماهه سال جاری تاکنون ۱۰۸ میلیارد تومان به حساب شهرداری واریز کرده‌ایم اما عوارض آلایندگی تا تاکنون نداشته‌ایم. این قول را می‌دهیم در مدت باقی مانده از سال با توجه به مشکلاتی که شهرداری و  کلان شهر بندرعباس در بحث کرونا و سایر مسائل دارد همراه شهرداری ها و دهیاری ها باشیم.

وی بیان کرد: وظیفه امور مالیاتی این است که براساس لیست ارائه شده توسط محیط زیست مطالبه مالیات کرده و یک درصد را بین شهرداری ودهیاری هایی که متاثر از آلایندگی هستند، تقسیم کند.

اعتبار تخصیصی حوزه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی کم است

عامری عضو شورای شهر بندرعباس گفت: اعتبار تخصیصی مربوط به حوزه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در شهرداری کفاف نیاز شهروندان را نمی کند. جامعه مخاطب فرهنگی ما بسیار وسیع و پراکنده است.

وی افزود: جامعه ما دچار خلا آموزش های تربیتی، اعتقادی و دینی است. هزینه مصوب و تخصیصی که متوجه سازمان بر فرهنگی، اجتماعی می شود، کفاف مخاطب را نمی کند. تقاضا دارم سازمان برنامه و بودجه، معاونت اجتماعی استانداری و اداره مالیاتی به داد فرهنگ و مسائل اجتماعی استان برسند. همه باید کمک کنند تا سرانه زیر ساخت های فرهنگی و اجتماعی متناسب با نیازمندی شهروندان باشد.

عامری در پایان از مدیر کل امور مالیاتی درخواست کرد مقدار تقریبی معوقات مالیاتی شهرداری از صنایع را عنوان کند.

لزوم همکاری امور مالیاتی در تعیین نرخ منطقه‌ای

فیصل دانش عضو شورای شهر بندرعباس ضمن تشکر از همراهی امورمالیاتی استان با شهرداری از این سارمان درخواست کرد در بحران اقتصادی امروز نیز نقش موثر خود را ایفا کنند.

وی افزود: یک موضوعی که شهروندان را رنج داده بحث نرخ منطقه‌ای است . این نرخ سالی یک بار در دارایی تعیین می‌شود که این نرخ مبنایی برای کار شهرداری و شهروندان است. متاسفانه در سنوات اخیر مشاهده شده بدون حضور نماینده شورا و شهرداری این نرخ تعیین شده که کار درستی نیست. درخواست می‌کنیم این موضوع را مدیریت کرده و در بحث نرخ منطقه‌ای همکاری بیشتری با شهرداری و شورا داشته باشید.

وصول تنها 30 از درآمد کل شهرداری بندرعباس

عباس امینی زاده شهردار بندرعباس گفت: یکی از مهم ترین موضوعات در سیستم شهرداری منابع درآمدی شهرداری است. اگر در این حوزه شهرداری نتواند نتیجه مناسب را بدست آورد قطعا فعالیت آن را تحت شعاع قرار خواهد داد. بخش ارزش افزوده، آلایندگی، پروانه ساختمانی و سایر عوارضات که به صورت سالانه از شهروندان کسب می شود، از اصلی ترین منابع درآمدی شهرداری است.

وی افزود: در بخش آلایندگی تا قبل از کرونا کارهای خوبی انجام شده بود و نتایج خوبی هم بدست آمد. بعد از کرونا به دلیل وضعیت اقتصادی، درآمدهای اقتصادی کشور به حداقل رسید و درآمد شهرداری هم در این حوزه کم شد.

شهردار بندرعباس اضافه کرد: حداکثر درآمد ما در حوزه پروانه‌های ساختمانی براساس آنچه ارزیابی کردیم بیش از 40 درصد نیست و به نسبت سال گذشته و بودجه پیشنهادی ۶۰ درصد کاهش درآمد در بخش پروانه ساختمانی داریم.‌ در بخش عوارضات عمومی نیز حداکثر درآمد شهرداری بیش از ۳۰ درصد نیست. با بررسی این موارد؛ درآمد شهرداری در چند ماه اخیر بیش از ۳۰ درصد تحقق پیدا نکرده است.

امینی زاده درخصوص احداث پارک 150 هکتاری در بندرشهید رجایی که توسط یکی از اعضای شورای شهر پیگیری شده بود، گفت: راه و شهرسازی اعلام کرده است که در آن منطقه {بالای بلوار شهید رجایی} اراضی ندارند که در اختیار شهرداری قرار بدهند. لازم به ذکر است شهرداری در همان منطقه بیش از ۳۰۰ هکتار کمربند سبز اجرا کرده است.

در پایان این جلسه اسلام باوقار رئیس شورای شهر شاکر رضا مریدی را به عنوان مشاور اقتصادی شورای شهر بندرعباس انتخاب کرد.

واریز 100 میلیارد تومان به حساب شهرداری بندرعباس

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها