بزرگترین سلول دفن بهداشتی پسماند استان در حاجی آباد افتتاح شد



صبح امروز با حضور مدیر کل امور شوراها و شهرداری های استانداری هرمزگان، مدیرکل محیط زیست هرمزگان، فرماندار، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر حاجی آباد بزرگترین پروژه دفن پسماند بهداشتی زباله استان هرمزگان در حاجی آباد افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش صبح ساحل، مهندس "صفر صادقی"، مدیر کل شوراها و شهرداری های استانداری هرمزگان در این مراسم با اشاره به لزوم اهمیت محیط زیست در دفن زباله، گفت: شهر حاجی آباد، یکی از شهرهای پیشتاز دفن بهداشتی زباله است که در این شهر، با همکاری شهردار و اعضای شورای شهر ، اقدامات موثری در این راستا صورت گرفته است.

"حمید جهانگیری"، فرماندار حاجی آباد در آئین افتتاحیه این پروژه ضمن تقدیر از پشتکار و جدیت شهرداری و اعضای اسلامی شورای شهر حاجی آباد اضافه کرد: با توجه به اینکه حاجی آباد به لحاظ درآمد زایی شهرداری، وضعیت مطلوبی ندارد ولی خدماتی که شهرداری به شهروندان ارائه میکند، قابل تحسین است.

همچنین "علیرضا حسن زاده"، شهردار حاجی آباد در این افتتاحیه افزود: از سال ۹۷ که کار مطالعات و جا نمایی این طرح آغاز شد تا کنون که پروژه به بهره برداری می رسد اعتباری بالغ بر پانزده میلیارد ریال از محل درآمد های شهرداری هزینه شده است. این پروژه در زمینی به مساحت ۱/۲ هکتار به طول ۳۰۰ متر و عرض ۴۰ متر و فاصله یک کیلومتری از رودخانه ساخته شده است و حداکثر استانداردهای جهانی زیست محیطی در این پروژه رعایت شده است.

گفتنی است در 20 آبان ماه، شهردار حاجی آباد از افتتاح و بهره برداری بزرگترین سلول دفن پسماند زباله استان هرمزگان در تاریخ بیست و چهارم آبان ماه خبر داده بود. همچنین شهردار حاجی آباد در خصوص دیگر اقدامات صورت گرفته در این طرح به مواردی همچون بهسازی محدوده قدیمی دفن پسماند، رفع معارض محل دفن پسماند، محوطه‌سازی محل دفن پسماند (ایجاد جاده دسترسی، اتاقک نگهبانی، راه‌بند و فضای سبز)، جداسازی محدوده دفن پسماند پزشکی از پسماند عادی، طراحی و جانمایی ترانشه سلول دفن پسماند، ایجاد کانال‌های انحراف مسیل آب،  خرید یا ساخت تجهیزات مورد نیاز، حفر، خاکبرداری، عایق‌بندی، اجرای شبکه جمع‌آوری و مدیریت شیرابه، لایه زهکش و چاهک‌های استخراج گاز سلول دفن بهداشتی پسماند و تهیه گزارش ارزیابی اثرات زیست‌محیطی محل دفن پسماند اشاره کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها