محاکمه Bruno D نود و سه ساله در دادگاه اطفال



با گذشت بیش از نیم قرن از جنگ جهانی دوم ، همچنان پرونده های مرتبط با این جنگ در حال طرح و رسیدگی در سطح بین المللی میباشد که نشان دهنده آن است که جنایات بین المللی مشمول مرور زمان نیستند و عزم جامعه بین المللی برای مقابله با بی کیفرمانی جدی است. برونو دی که در حال حاضر 93 ساله است مطابق با اسناد ارائه شده، نگهبان یکی از اردوگاه های نازی به نام اشتوتهاف طی مدت یکسال بود که به اتهام معاونت در قتل 5232 نفر تحت تعقیب قرار گرفت و محاکمه شد. در طول مدت برگزاری دادگاه بیش از 40 شاکی از کشور های ایالات متحده آمریکا ، فرانسه ، لهستان و ... بر علیه وی شهادت دادند.
در پاسخ به این سوال که چرا محاکمه فردی 93 ساله در دادگاه اطفال انجام می شود باید گفت که این فرد در زمان ارتکاب جرم 17 سال داشت اما چون دیوان بین المللی کیفری مطابق با اساسنامه خود نمیتوانست به جرائم افرادی که در زمان ارتکاب جرم زیر 18 سال بودند رسیدگی کند برونو در دادگاه اطفال هامبورگ مورد محاکمه قرار گرفت. وی در طول مدت برگزاری دادگاه حضور خود در اردوگاه را تایید کرد اما هرگز عمل خود را جرم ندانست. همچنین برونو در در آحرین دفاعیات خود گفت: «می‌خواهم از تمام افرادی که در این جهنم جنون جان باخته‌اند، از بستگان و بازماندگانشان عذرخواهی کنم.»
مطابق کیفرخواست، برونو عالمانه از قتل های در اردوگاه اشتوتهاف حمایت می کرد ، همچنین مانع فرار، شورش و نجات زندانیان می شد. دادستان برای وی خواستار حکم سه سال حبس شد اما دادگاه در نهایت وی را به دو سال حبس تعلیقی محکوم کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها