طرح‌های برگزیده استارت‌تاپ کارآفرینی اجتماعی دربندرعباس معرفی شدند



رویداد استارت‌تاپ ‌کارآفرینی اجتماعی در راستای طرح ملی کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی با انتخاب سه طرح برتر به عنوان طرح‏‌های برگزیده در بندرعباس به کار خود پایان داد.

به گزارش صبح ساحل مدیربرنامه‌ریزی فرهنگی اجتماعی دانشگاه هرمزگان روز یکشنبهگفت: این رویداد با رویکرد کارآفرینی اجتماعی به پیشنهاد سازمان امور اجتماعی کشور و با حمایت معاونت فرهنگی وزات علوم تحقیقات و فناوری ابتدا قرار بود در فروردین امسال به میزبانی دانشگاه هرمزگان برگزار شود اما به دلیل شیوع ویروس کرونا شامگاه شنبه به ۲ صورت مجازی و حضوری اما با حفظ بروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی پایان یافت.

مهدی میرزاده افزود: در سطح استان هرمزگان این رویداد با مشارکت و حمایت ویژه و ارزنده پارک علم و فناوری استان هرمزگان، مرکز رشد دانشگاه هرمزکان و یکی از شرکت‌های فعال در عرصه کارآفرینی اجتماعی به نام خانه هویج برگزار شد.

وی ادامه داد: کاهش آسیب‌های فضای مجازی، مسائل اجتماعی کودکان مانند کودکان کار و ازدواج اجباری، اعتیاد و چالش‌‏های مواد مخدر در جامعه، آسیب‌های روان‌شناختی مانند خشونت و نزاع، حقوق شهروندی و مسوولیت اجتماعی مهم‌ترین مسائلی بود که دانشجویان از ۸ استان جنوب غرب کشور ایده‏‌های کارآفرینانه خود را برای حل آن‌ها در این رویداد دانشگاهی ارائه دادند.

مدیربرنامه‌ریزی فرهنگی اجتماعی دانشگاه هرمزگان ادامه داد: برای انجام این رویداد پس از پالایش اولیه ایده ‏ها ۳۰ ایده برتر برای رقابت در دوره دوم این رویداد انتخاب شدند، در این مرحله شرکت‏ کنندگان با مشارکت در کارگا‏ه‌های تخصصی و زیر نظر متخصصان کارآفرینی اجتماعی، به مدت یک هفته اصول لازم برای تبدیل ایده به محصول کارآفرینی را فرا گرفتند و در گام بعد ۱۰ ایده برتر و در نهایت سه طرح برتر به عنوان طرح‏های برگزیده انتخاب شدند و ۱۵۰ میلیون ریال جایزه نقدی به تیم‏ های برتر اعطا شد.

به گفته میرزاده، برگزیدگان این رویداد ضمن بهره‌مندی از جوایز نقدی می‏‌توانند تا سقف یک میلیاردو ۵۰۰میلیون ریال از حمایت مالی پارک علم و فناوری در قالب وام بدون بهره نیز استفاده کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها