بسته کمک معیشتی 100 هزار تومانی شامل چه کسانی خواهد شد



همزمان با آغاز محدودیت‌های جدید کرونایی از اول آذر ماه، قرار است بسته کمک معیشتی جدیدی به یک سوم جامعه اعطا شود.

  

به نوشته خبرنگاران جوان، تعطیلی شهرهایی که در وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا قرار دارند موجب نگرانی بسیاری از افراد شده است چرا که نگران تامین معیشت خود در این دوره هستند. تعطیلی و کسادی بازار در روزهای پیش رو سبب شده است تا دولت بسته کمک معیشتی را برای برخی از افراد در نظر بگیرد.

صبح امروز (چهارشنبه) حسن روحانی رییس جمهور در جلسه هیئت دولت گفت: همزمان با اجرای تعطیلات از اول آبان ماه، فشار اقتصادی به مردم زیاد می‌شود، در این بین افرادی که حقوق ثابت نمی‌گیرند دچار مشکل می‌شوند. بر این اساس به یک سوم جامعه برای چهار ماه یک بسته کمک معیشتی اعطا خواهد شد.

به گفته رییس جمهور بسته کمک معیشتی دولت به یک سوم جامعه اعطا می‌شود. همچنین افرادی که مشمول این کمک خواهند شد در ماه آذر، دی، بهمن و اسفند ماهانه به ازای هر نفر، ۱۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.

بر این اساس اگر جامعه هدف این بسته معیشتی یارانه بگیران باشند، حدود ۸ میلیون نفر مشمول آن خواهند شد و اگر کل ایرانیان در این طرح در نظر گرفته شوند، ۲۶ میلیون نفر از ایرانیان این بسته کمک معیشتی را دریافت خواهند کرد.

به گزارش صبح ساحل، رئیس جمهور تصریح کرده است که روز شنبه اول آذرماه همزمان با آغاز محدودیت ها و تعطیلات فراگیر کرونا در شهرهای مختلف، بسته کمک معیشتی مذکور در ستاد ملی کرونا تصویب می‌شود.

کمک معیشتی برای صاحبان کسب وکار و افراد فاقد حقوق ثابت

روحانی همچنین با اشاره تلویحی به افرادی که شامل این کمک خواهند شد، گفت: با شدیدتر شدن محدودیت‌های کرونایی فشار اقتصادی بر مردم هم زیاد می‌شود و دولت باید کمک‌هایی انجام دهد تا بخشی از این مشکلات کاهش یابد.

وی افزود: قبلا می‌گفتیم فشار بر روی کسانی است که حقوق ثابت‌بگیر هستند اما در شرایط کنونی اگر ادارات تعطیل شوند، آنها حقوق‌شان را می‌گیرند.  امروز مشکل کسانی هستند که حقوق ثابت نمی‌گیرند و باید با فعالیت‌شان، کسب و کارشان و خدماتی که ارائه می‌دهند، درآمدی کسب کنند.

به این ترتیب به نظر می رسد کمک معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی دولت به ازای هر نفر در ماه به افرادی که حقوق ثابت ماهانه دارند همچون کارمندان بخش دولتی پرداخت نمی شود اما مشخص نیست کارگرانی که بر اثر این تعطیلات کارگاه های آنها از سوی کارفرما تعطیل شده و حقوقی دریافت نمی کنند نیز از دریافت این کمک محروم هستند یا خیر.

منتشر شده: 1
سعید
۲۹ آبان ۱۳۹۹
سلام وخسته نباشید والله ما حقوق بگیر ثابتیم در اصل ولی متاسفانه سه ماهه که حقوق نگرفیتیم دولت جای این کار ها راههای بهتری برای کمک به معیشت مردم هستش اگه یه بسیج همگانی بشه نه کالایی گرون میشه
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها