شهردار بندرعباس:

تیم رفع تصرف از خدمت تعلیق شد؛ برای استعفا نیامده‌‍‌ام



شهردار بندرعباس برای شفاف سازی موضوع تخریب آلونک بانوی بندرعباسی، پس از دو سال نشست خبری برگزار کرد.

به گزارش صبح ساحل، عباس امینی زاده در این نشست گفت: در یکی دو روز گذشته خبری درخصوص تخریب یکی از امکان تصرفی توسط نیروهای شهرداری و راه و شهرسازی منتشر شده که موجب شد اذهان عمومی نسبت به آن واکنش نشان بدهند و روح و روان مردم را آزرده خاطر کرد.

وی با بیان اینکه بنده ابتدا به عنوان شهروند نه مسئول از کسانی که آزرده خاطر شدند عذرخواهی می کنم، افزود: همچنین به عنوان مسئولی که در این راستا خدمت می کند به شدت نوع برخورد را محکوم کرده و با عاملان برخورد شدید انجام می‌دهیم. هرچه داریم از مردم هست.

دو نیروی شهرداری بازجویی شدند

شهردار بندرعباس با اشاره به اینکه ما اینجا هستیم تا خدمت‌گزار مردم باشیم و نیامدیم در مقابل مردم قرار بگیریم، گفت: هیچ کدام از همکاران ما نیت مقابله با مردم را ندارند. در این راستا هرکس خطایی کند برخورد می‌کنیم کما اینکه در یکی دو روز این کار انجام شده است.

امینی زاده گفت: شهرداری وظایف قانونی دارد و براساس قانون باید متناسب با مشکلاتی که پیش می‌آید برخورد قانونی انجام دهد و اگر انجام ندهد، شهرداری زیر سوال می‌رود.

وی با بیان اینکه همکاران ما قصوری داشتند اما اصل موضوع تصرف غیرقانونی بوده و باید به این نکته توجه کرد، افزود: شهر بندرعباس ۴۳ درصد بافت فرسوده دارد یعنی در ۴۳ درصد بافت فرسوده ما شاهد سکونت‌گاه‌های غیررسمی هستیم. سکونت‌هایی که مشکلات متعددی را برای خودشان و شهر ایجاد می‌کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: از همه‌ی دستگاه‌هایی که حضور پیدا کردند و به نوعی در این موضوع مشارکت و اظهار نظر کردند تشکر می‌کنم چرا که شهر و موضوعات شهری متعلق به همه است و همه ی ما می‌توانیم با خرد جمعی به نتیجه بهتر و قوی تر دست پیدا کنیم.

امینی زاده با بیان اینکه براساس دستورات قضایی دو سه همکار ما در این رابطه احضار و بازجویی شدند، گفت: ورود دستگاه قضایی بسیار ارزشمند بوده است و آمادگی داریم هرنوع چهارچوب قانونی که طراحی شود براساس آن حرکت کنیم و با خاطیان برخورد لازم را داشته باشیم. از روز اول دستور دادیم تیم مربوط به رفع تصرف آن بنا، معلق شود تا مراجع قضایی چهارچوب قانونی را مشخص کنند و براساس آن تصمیم نهایی گرفته شود.

برای خدمت آمده‌ام نه شانه خالی کردن

امینی زاده در خصوص زمزمه های استعفای خود گفت: هرکس در فرآیند فعالیت خود فراز و نشیب‌های مختلفی خواهد داشت و با موضوعات مختلفی برخورد خواهد کرد. فرآیند انتخاب شهردار براساس چهارچوب قانون هست و براساس همین قانون هم بودن و نبودن او مشخص خواهد شد. هرتصمیمی که شورای شهر بگیرد ما در کنارشان هستیم. چرا که برای کار کردن آمدیم و برای شانه خالی کردن نیامدیم و قرار نیست با هر اتفاقی مسئولیت خود را رها کنیم.

تا زمانی که بنا سقف ندارد شهرداری می تواند تخریب کند

وی اضافه کرد: این ملک از نظر قانونی کاربری فضای سبز داشته و متعلق به دولت و راه و شهرسازی است. همچنین به دلیل وضعیت باتلاقی آن محل هر نوع ساخت و ساز در آنجا مشکل دارد. البته در این مورد هم بحث ساخت و ساز و هم بحث تصرف هردو غیرقانونی بوده و بدون دریافت مجوز هردو اقدام صورت گرفته است.

امینی زاده با اشاره به اینکه در تصاویر واضح است که این بنا منزل مسکونی نبوده بلکه یک چهاردیواری بوده که با پلاستیک پوشانده شده، عنوان کرد: از لحاظ چارچوب و رویه قانونی که از گذشته تا حال داشتیم هر ساخت و سازی که به شکل غیرقانونی انجام شود تا زمانی که سقف زده نشده می‌توان آن را تخریب کرد.

وی افزود: هیچکس نوع برخورد پیش آمده را نمی پسندد. این رفتار را محکوم می کنیم اما اصل قانون باید اجرا شود.

شهردار بندرعباس گفت: در حوزه سکونت‌گاه‌های غیر رسمی در 40 سال گذشته تصرفات زیادی انجام شده و براساس قانون باید با هماهنگی دستگاه‌های مربوطه این رفع تصرف انجام شود. اگر با یک شکل غیرمتعارف که صورت گرفته، نتوانیم دیگر رفع تصرفات کنیم قطعا در آینده مشکلات بیشتر خواهد شد.

تصمیم قانونی را باید شورا بگیرد

امینی زاده در پاسخ به سوال خبرنگار صبح ساحل مبنی بر اینکه "نظرتان در خصوص پویش استعفا شهردار بندرعباس که بعد از این موضوع راه افتاده است، چیست؟" اظهار کرد: هر کس نظرات خودش را می‌دهد و محترم هست. من شهرداری هستم که شورا به من رای داده است. یعنی من شهردار 600 هزار نفر هستم و تصمیم قانونی را باید شورا بگیرد. من برای استعفا نیامده‌ام و برای کار کردن آمده‌ام. ممکن است هرکس نظر بدهد و هیچ اشکالی هم در آن نیست این نشانه مردم سالاری دینی است.

وی افزود: خیلی از مردم بعد از این اتفاق پیام‌هایی به من دادند که شما محکم کارتان را ادامه بدهید. من بچه این شهر هستم و همین الان هم در بافت فرسوده زندگی می‌کنم و به این موضوع افتخار می‌کنم.

شهردار بندرعباس گفت: تا امروز نه من استعفایی داده‌ام نه برای استعفا آمده‌ام. کارهای نیمه تمام را باید به سرانجام برسانیم و شانه خالی نخواهیم کرد. اعضای شورای شهر نیز صحبتی در خصوص استعفا با بنده نداشته اند.

 

 

منتشر شده: 1
صابر
۱ آذر ۱۳۹۹
به نظر من باید مثل انسان برخورد میکردند نه مثل گاو خشمگین
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها