با تاکید بر استانداردهای ایمنی،

تعمیرات اساسی در پالایشگاه نفت بندرعباس با موفقیت پایان یافت



 تعمیرات اساسی واحدهای تقطیر در جو و خلاء شماره ۲، گاز مایع، تصفیه بنزین و تصفیه آب های ترش پالایشگاه نفت بندرعباس مطابق برنامه ریزی انجام شده با موفقت اجرا و بدون هیچگونه حادثه به پایان رسید.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: تعمیرات اساسی این واحدها طبق برنامه ریزی های از پیش تعیین شده و با هماهنگی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی کشور، پس از پنج سال کارکرد مداوم انجام شد.
«هاشم نامور» عصر چهارشنبه به رسانه ها اعلام کرد: در این تعمیرات با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و همچنین لزوم انجام تعمیرات اساسی، همه تمهیدات لازم برای اجرای دستورالعمل های بهداشتی از جمله معاینه سلامت نیروهای دست اندرکار تعمیرات، توزیع وسایل بهداشت فردی، ضد عفونی مداوم وسایل حمل و نقل و اماکن عمومی مانند رستورانها، نمازخانه ها، سرویس های بهداشتی و خوابگاه های نیروهای تعمیراتی درنظر گرفته شد.


وی هدف اصلی از انجام این تعمیرات را آماده سازی واحد های عملیاتی مورد نظر برای ادامه کارکرد مستمر و شبانه روزی و تولید با کیفیت فرآورده های نفتی عنوان کرد.
وی افزود: با همت و تلاش کارکنان متخصص این شرکت و با برنامه ریزی و حداکثر بهره گیری از زمان و انجام کار بصورت شبانه روزی و با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی به منظور پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و اجرای تعمیرات بر اساس استانداردهای فنی و تخصصی با رعایت اصول و قوانین بهداشت، ایمنی و محیط زیست، این کار حساس و عظیم با اعمال کنترل و نظارت های لازم به شکل صحیح و با کیفیت مناسب و بدون هیچ گونه حادثه ای انجام شد.

به گفته مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس، دست اندرکاران این تعمیر سه هزار و ۶۰۰ نفر بوده که از این تعداد، ۲ هزار و ۱۰۰ نفر از نیروهای داخلی پالایشگاه حضور داشتند و در حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر نیز از نیروهای خارج از پالایشگاه برای انجام تعمیرات با اجرای کامل معاینات سلامت و انجام آزمایشات پزشکی و طب صنعتی جذب شدند.


نامور در رابطه با حجم کار تعمیرات اساسی نیز گفت: در این دوره از تعمیرات با توجه به فعالیت مداوم واحدها در طول ۵ سال اخیر و ماموریت این شرکت در دریافت و پالایش نفت خام سنگین کشور، کلیه دستگاه ها، تجهیزات، ظروف، برج ها، مبدل های حرارتی، کوره، پمپ ها و خطوط لوله این واحدها مورد بررسی و تعمیرات لازم قرار گرفتند.


وی ادامه داد: کنترل های مستمر و پایش های مداوم با برگزاری منظم جلسات هماهنگی پیشرفت کار به صورت روزانه بمنظور کنترل پیشرفت کار در محل واحدهای عملیاتی با حضور کلیه مسئولان و بررسی شرایط واقعی پیشرفت کار در قیاس با برنامه پیش بینی شده و مشخص نمودن موانع با ارائه راهکار برای تسریع در اجرای مطلوب عملیات تعمیرات از اقدامات کنترلی موفق در اجرای با کیفیت و بدون حادثه تعمیرات اساسی بود.


نامور بیان داشت: بدون تردید ایجاد شرایط کاملا ایمن برای انجام فعالیت های نیروی انسانی شاغل در تعمیرات، خصوصا در ایامی که شیوع بیماری کرونا سلامتی انسان ها را به مخاطره انداخته است، از اولویتهای مهم در انجام این تعمیرات بود که با تاکید و رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی و معاینه کامل نیروها در آغاز تعمیرات و همچنین مراعات مقررات و استانداردهای ایمنی، با الزام نیروهای شاغل در تعمیرات به حضور در دوره آموزش HSED و صدور گواهینامه ایمنی برای آنان، شناسایی و ارزیابی مخاطرات HSED و پیش بینی راه های کنترل آن و برگزاری جلسات توجیهی روزانه (HSE MEETING) قبل از شروع به کار در هر شیفت کاری از جمله دلایل موفقیت در اجرای تعمیرات بدون بروز حادثه است.


مدیر عامل شرکت پالایش نفت بندرعباس خاطرنشان کرد: تعمیرات اساسی واحد های پالایشی یک فعالیت مهم، تخصصی، حساس و با اهمیت است که با هدف تضمین استمرار عملیات تولید فرآورده های نفتی با کیفیت مناسب و همچنین صیانت از تأسیسات و تجهیزات ، بصورت دوره ای انجام می شود و لازمه رسیدن به موفقیت در انجام آن و دستیابی به نتایج ارزشمند و آماده سازی واحدهای عملیاتی، برنامه ریزی، کنترل، نظارت، انجام کار بر اساس استانداردها و رعایت مقررات بهداشت، ایمنی و محیط زیست است.

پالایشگاه نفت بندرعباس به عنوان مدرن‌ترین پالایشگاه نفت خام با ظرفیت پالایش ۳۵۰ هزار بشکه در روز در زمینی به وسعت تقریبی ۷۰۰ هکتار در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس در کرانه شمالی آب‌های خلیج فارس قرار دارد و درحال حاضر ۱۸ درصد پالایش نفت خام و میعانات گازی و به تبع آن محصولات مورد نیاز کشور را تولید می‌کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها