بزرگترین محموله قاچاق دام به کشورهای حوزه خلیج فارس توقیف شد



رئیس کل دادگستری هرمزگان از توقیف بزرگترین محموله دام زنده  قاچاق به کشورهای حوزه خلیج فارس و کشف ۱۲۴۶ رأس دام در این رابطه خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، علی صالحی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: با دستور قضایی، سربازان گمنام امام زمان «عج» پس از شناسایی یک باند قاچاق سازمان یافته دام در منطقه "رمچاه" این جزیره، نسبت به توقیف بزرگترین محموله دام زنده قاچاق اقدام نمودند.

وی با بیان اینکه اعضای این باند مبادرت به نگهداری دام های زنده به منظور قاچاق می کردند، یادآور شد: این احشام به صورت غیر مجاز در محل دپو، نگهداری و به منظور خروج غیر قانونی از کشور توسط شناورها، بارگیری و به کشورهای حاشیه خلیج فارس قاچاق می شدند.

صالحی با بیان اینکه در جریان این عملیات مأموران مرزبانی و نیروی انتظامی نیز مشارکت داشته اند خاطرنشان کرد: با حضور دادستان عمومی و انقلاب قشم در محل و در نتیجه بازرسی انجام شده، بزرگترین محموله دام زنده قاچاق به کشورهای حوزه خلیج فارس، شامل ۱۲۴۶ رأس دام از نوع گوسفند و بز کشف و ضبط شد.

صالحی با بیان اینکه قاچاق دام زنده و مولد خسارات جبران ناپذیری به اقتصاد کشور و تولید ملی وارد می کند اظهار داشت: خوشبختانه با اقدام به موقع دستگاه قضایی استان هرمزگان و عملیات ضربتی سربازان گمنام امام زمان «عج» به همراه مأموران مرزبانی، نیروی انتظامی و نیروی مقاومت بسیج، قاچاقچیان در تحقق نیات مجرمانه خود ناکام ماندند و از خروج این محموله بزرگ و ارزشمند دام از مرزهای کشور و خسارات ناشی از آن جلوگیری شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: یکی از مهمترین مسائلی که ریاست محترم قوه قضاییه نیز همواره بر آن تأکید دارند، مبارزه جدی با پدیده قاچاق است که این مهم با جدیت پیگیری می شود و به همین منظور دستگاه قضایی با تمام توان و بدون اغماض با قاچاقچیان برخورد خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، محسن عسکری سرپرست اداره کل سازمان تعزیرات حکومتی ۲۶ آبان ماه به ایرنا گفت: تعدادی از پرونده‌ی قاچاق کالا مربوط به قاچاق دام است که البته تعداد کشفیات قاچاق دام در مقایسه با آنچه قاچاق می‌شود، بسیار کمتر است چون بسیاری از موارد، قاچاق دام از طریق مرزهای آبی اتفاق می‌افتد که نظارت آن در مقایسه با مرزهای زمینی کمتر است؛ ما براساس گزارش‌های دریافتی مطمئن هستیم که قاچاق دام از هورالعظیم و هورالهویزه اتفاق می‌افتد که امیدواریم ضابطان با برنامه‌ریزی بهتری جلوی خروجی آن را بگیرند.

وی افزود: بیشتر دام کشور به عراق قاچاق می‌شود و البته این دام‌ها از عراق به کشورهای خلیج فارس هم می‌رود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها