مهم ترین اخبار در اولین روز آذرماه؛

از اهدای بادمجان به مستضعفان تا چشم‌پوشی مسئولان از ویلاهای لواسان



در اولین روز از آذرماه، با چندین خبر مهم همراه شوید. از افزایش قیمت دوباره مرغ در برخی استان‌ها و بی توجهی به مسئولین به ساخت و سازهای ویلای لواسان، همچنین در مقابل توزیع بادمجان به مستضعفان بوشهر.

مرغ دوباره از سر سفره مردم پر کشید/ یک کیلوگرم گوشت مرغ، ٢٧ هزار تومان

به گزارش صبح ساحل، قیمت‌ها در بازار مرغ دوباره افزایش یافته است به طوری که در حال حاضر هر کیلوگرم مرغ در استان به قیمت ۲۷ هزار تومان و حتی بالاتر به فروش می‌رسد. براساس آنچه مرغداران می‌گویند، افزایش قیمت نهاده‌های دامی و تامین آن، کار را برای آن‌ها سخت کرده و همین موضوع موجب شده قیمت‌ها تحت تاثیر قرار بگیرد، از طرفی جوجه‌ریزی از سوی مرغداران به شدت کاهش یافته و همین عامل موجب شده عرضه به بازار هم کم شود. «نوربخش حاتمی»، رئیس سازمان جهاد کشاورزی در استان کرمانشاه گفته است: عمده نهاده‌ها در سه بخش تقسیم نهاده‌های خوراک دام و صنعت دام و طیور، کود و تغذیه گیاهی و سموم شیمیایی و مبارزه با آفات و بیماری‌ها علف‌های هرز تعریف می‌شود. نوربخش حاتمی ادامه داد: کشور در تامین بخش بزرگی از نهاده‌های دامی وابسته به واردات است، بنابراین در تامین بخش‌های نهاده‌های دامپروری و طیور باید وارداتی داشته باشیم که امسال به دلیل مشکلاتی از جمله تحریم‌ها، تامین ارز، حمل و نقل، خرید، تخلیه در بنادر و... با مشکلاتی مواجه شویم‌. وی ادامه داد: علی‌رغم تمام تلاش‌های وزارت جهاد کشاورزی ما در سال‌جاری کمتر از ۴۰ درصد نهاده‌های مورد نیاز بخش دام و طیور را با ارز یارانه‌ای تامین کردیم و تولید کنندگان مجبور شدند حدود ۶۰ درصد از مایحتاجات خود را از سایر منابع و بازار آزاد تامین کنند و که همین تامین نهاده‌ها با قیمت بالا، سبب افزایش قیمت مرغ شد.

حاتمی ادامه داد: در جریان مشکلات مرغداران هستیم و به جد پیگیر مشکلات آن‌ها هستیم، لذا توقع همکاری از این قشر زحمت‌کش را نیز داریم، امروز متاسفانه شاهد افزایش قیمت مرغ درب واحدهای تولیدی استان بیش از مقدار مصوب هستیم. وی ادامه داد: طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور اعلام شده مرغ زنده درب مرغداری با قیمت کیلویی ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه شود، اما طبق آنالیز و بررسی‌ها که با اتحادیه‌ها انجام شد، قیمت تمام شده مرغ بیش از این میزان بود.نوربخش خاطرنشان کرد: قیمت تمام شده ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان بود که با سود 10 درصدی که برای مرغدار در نظر گرفته شد باید ۱۷ هزار تا ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان باشد، ولی امروز شاهد عرضه آن به میزان هر کیلوگرم ۲۰ تا ۲۱ هزار تومان درب واحدهای تولیدی استان هستیم که همکاران پیگیر این موضوع هستند. اما به گفته ی دبیر ستاد تنظیم بازار؛ یک هفته تا ۱۰ روز آینده شرایط قیمتی مرغ نیز با رسیدن تولیدات جدید به بازار مناسب و مساعد می شود.

حقوقی از ملت که در دولت روحانی تعطیل شده است

امروز یک نماینده مجلس درخصوص تخریب منزلی در بندرعباس واکنش نشان داد. «زهره الهیان»، نماینده مجلس در خصوص تخریب خانه در بندرعباس در توییتی نوشت: آقای وزیر کشور تامین مسکن یکی از حقوق اساسی ملت است که دردولت روحانی سالها تعطیل شد.مسکن مردم که تامین نشد حال پاسخ شما در تخریب آلونک یک زن بی‌سرپرست توسط شهرداری بندرعباس برسر آنها چیست؟!اگر پیگیر ساخت وسازهای غیرمجازیدبهتر است بجای تخریب این آلونک سری به ویلاهای لواسان بزنید.

خبر دیگری که امروز مورد توجه قرار گرفت، توزیع بادمجان به عنوان بسته‌ کمک معیشتی به مردم در روستای نظرآقا از توابع برازجان در استان بوشهر بوده است.

توزیع بادمجان به عنوان بسته‌ کمک معیشتی!

بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

منبع: مشرق_ برترین‌ها_ فارس

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها