زمین لرزه اشکنان فارس خسارتی در هرمزگان نداشته است



مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان گفت: براساس بررسی‌های میدانی که تا این لحظه انجام شده، زمین لرزه چهار و چهار دهم ریشتری اشکنان اُستان فارس و در نزدیکی محدوده این اُستان خسارتی نداشته است.

به گزارش صبح ساحل، مختار سلحشور روز یکشنبه اظهار داشت: براساس اعلام دهیاران شهرستان پارسیان (گاوبندی) این زمین لرزه که ساعت هفت و ۴۳ دقیقه و پنجاه و ثانیه وقوع آن ثبت شده خسارتی درپی نداشته است اما نیروهای این جمعیت درآمادگی کامل به سر می‌برند تا در صورت لزوم امدادرسانی به سرعت انجام شود.

وی ادامه داد:هم اکنون نیز تیم‌های ارزیاب جمعیت هلال احمر هرمزگان به روستاهای پارسیان اعزام شده‌اند تا وضعیت را بررسی کنند.

وی با اشاره به اینکه زمین لرزه‌هایی با قدرت چهار ریشتر به طور معمول خسارتی درپی ندارند، اضافه کرد: برخی تصاویر رسیده حاکی از ایجاد ترک در برخی ساختمان‌ها در محدوده اُستان فارس است که امید می‌رود خسارت تنها مالی باشد.

براساس گزارش اولیه گزارش اولیه زلزله مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک، دانشگاه تهران، زمین لرزه‌ای به بزرگی چهار و چهاردهم ریشتر ساعت هفت و ۴۳ دقیقه و پنجاه و هفت ثانیه در محدوده اُستان فارس و در نزدیکی بندر مقام در هرمزگان را لرزاند.

این زمین لرزه در فاصله ۱۳ کیلومتری اشکنان و ۱۴ کیلومتری اهل در اُستان فارس و ۱۹ کیلومتری بندر مقام در استان هرمزگان و عمق ۱۶ کیلومتری زمین رخ داد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها