هند به زودی واکسن‌های ویروس کرونا را به دنیا عرضه می کند / دو میلیون دوز تا کنون تولید شده


نویسنده: سامیه طهورنیان

موسسه سرم هند ( Serum Institute of India›s CEO) ، تولید کننده داروهای ایمونوبیولوژیک ، تصمیم دارد از بهمن تا فروردین امسال، بخشی از جمعیت کشور خود را واکسینه کند.
به گزارش صبح ساحل، موسسه سرم هند در «پونا»، بزرگترین تولید کننده واکسن در جهان است و اخیرا این شرکت توافق کرده است که در صورت تأیید تولیدشان، یک میلیارد دوز واکسن کووید19 را به کمک دانشمندان دانشگاه «آکسفورد» انگلستان و شرکت دارویی انگلستان AstraZeneca تولید کند. این واکسن در حال انجام آزمایشات بالینی در مرحله سه در برزیل، انگلستان و ایالات متحده است تا اثربخشی آن به طور موثر تایید شود.
به نظر می‌رسد پس از تایید و تولید واکسن Covid-19 و آمادگی تولید شرکت های داروسازی جهان برای تولید واکسن کرونا، هند نیز بخواهد نقش به‌سزایی در تولید واکسن در جهان داشته باشد.
در واقع هند می‌خواهد به عنوان یک تامین کننده پیشرو در جهان و با طرح «واکسن ملی» همانند کشورهای ثروتمند چون ایالات متحده آمریکا واکسن تولید کند.


گفتنی است شرکت‌های دارویی هند، تولید کنندگان عمده واکسن‌هایی هستند که در سراسر جهان توزیع می‌شوند، به ویژه برای کشورهای کم درآمد. این شرکت ها، تاکنون بیش از 60 درصد واکسن های عرضه شده به کشورهای در حال توسعه را تهیه می کرده است. «سهیل دئو» یکی از بنیانگذاران CPC Analytics هند در پونا، که توزیع این واکسن را مطالعه و بررسی کرده  به رسانه‌ها گفته است؛ احتمالاً دسترسی سریع به هر واکسن COVID-19 به زودی برای همه میسر خواهد شد.


محققان هندی می‌گویند برای کاهش تعداد افرادی که از COVID-19 می میرند، ابتدا باید کسانی که بیشتر در معرض خطر عفونت هستند، ایمن شوند.
همچنین دولت هند گروه ویژه‌ای را برای تعیین نحوه توزیع بهتر واکسن‌ها تشکیل داده است. رئیس آن «وینود پاول» ، عضو موسسه ملی تحول هند یک اتاق فکر دولتی است و نمایندگانی از سازمان‌های دولتی و ایالتی دارد. همچنین  دولت این کشور در حال کار با سازندگان واکسن برای تسریع در آزمایشات بالینی و تأییدیه‌های نظارتی
 است.


تاکنون این شرکت 11 میلیارد روپیه ، معادل200 میلیون دلار آمریکا برای تولید واکسن سرمایه گذاری کرده است و حدود 2 میلیون دوز برای استفاده در مجوزهای نظارتی و قبل از پایان آزمایش ها تولید کرده است. مسئولان این شرکت می گویند:  قرار است از دو کارخانه که واکسن های دیگری تولید می کنند استفاده کنیم و این شرکت
 می تواند ماهانه 60 تا 70 میلیون دوز با ظرفیت کامل تولید کند. پیش از این نیز سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه شهریور ماه ستاد ملی مبارزه با کرونا گفته بود که قرار است ایران از یک شرکت هندی که صاحب آن یک ایرانی زرتشتی است، ۲۰ میلیون دوز واکسن کرونا خریداری کند. او اضافه کرد که این شرکت هندی که ۱۰۰ میلیون دوز واکسن خود را به آمریکا پیش‌فروش کرده است از آنها اجازه گرفته تا ۲۰ درصد محصول خودش را به سایر کشورها از جمله ایران بفروشد.

  

هند به زودی واکسن‌های ویروس کرونا را به دنیا عرضه می کند / دو میلیون دوز تا کنون تولید شده

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها